گفتگو با مهندس سید حمزه حیار رئیس طرحهای ساختمانی شرکت عملیات غیرصنعتی به مناسبت افتتاح یکی از طرحهای افتتاح شده

گفتگو با مهندس سید حمزه حیار رئیس طرحهای ساختمانی شرکت عملیات غیرصنعتی به مناسبت افتتاح یکی از طرحهای افتتاح شده
به مناسبت افتتاح یکی از پروژه های شرکت عملیات صورت گرفت ، مصاحبه با مهندس حیار رئیس طرحهای ساختمانی شرکت عملیات غیرصنعتی

به مناسبت بازگشایی خوابگاه امیرکبیر که پس از نوسازی و تجهیز صورت گرفت ، گفتگوی صمیمانه ای با مهندس سید حمزه حیار رئیس طرحهای ساختمانی شرکت عملیات غیرصنعتی انجام دادیم که توجه شما را به آن جلب می کنم :

لطفاً خودتان را به صورت کامل معرفی کنید و بفرمائید چه مدتی است در شرکت عملیات غیرصنعتی مشغول خدمت هستید ؟

اینجانب سید حمزه حیار متولد 1346 هستم و از سال 1372 به استخدام شرکت عملیات غیر صنعتی درآمدم . تحصیلاتم  کارشناسی ارشد معماری است و ازسال 82 خدمت خود را به عنوان کارشناس در واحد طرح های ساختمانی آغاز کردم ، البته قبل از آن هم در واحدهای مختلف مستغلات فعالیت می کردم و از سال 1394 رسماً مسئولیت  این واحد را بعهده گرفتم.

بفرمائید در واحد شما چند نفر مشغول به کار هستند ؟

همکاران من در واحد طرحهای ساختمانی  تعداد 5 نفر کارشناس ویک نفر مسئول دفتر هست که از 5 نفر  سه نفر آنها کارشناس ابنیه و دو نفر دیگر کارشناس برق و مکانیک  می باشند . تحصیلات دو نفر از آنها کارشناسی و سه نفر کارشناسی ارشد است.

از زمانی که شما مسئولیت این واحد را داشتید چند پروژه اجرا و به بهره برداری رسیده ؟

تعداد 32 پروژه از زمان آغاز مسئولیت من شروع شده که  تاکنون 26 پروژه به بهره برداری رسیده است. 6 پروژه دیگر نیز در حال اجرا می باشد. لازم به توضیح است که از این تعداد ، 15  پروژه در راستای مسئولیت های اجتماعی و بهره مندی مردم فهیم و شریف بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) می باشد ، که تعداد  9 پروژه  از آنها به بهره برداری رسیده است .

مهمترین این پروژه ها:

  1.  ساختمان وسکوی راه آهن .
  2. استخر شهدای بندر ماهشهر .
  3.  مسیر  روشنایی بندر  ماهشهربه بندر امام خمینی (ره) 
  4.  پروژه ی اورژانس راه زینب
  5. جاده گرگر به گمبزون که شهر چمران را به بزرگراه خلیج فارس متصل می کند .
  6.  خانه عالم و بقیه پروژه ها در حال اجرا می باشد. البته این پروژها با همکاری دیگر واحدهای شرکت عملیات غیرصنعتی از جمله واحد تدارکات ، واحد مالی ، ادره برق مستغلات ، امور پیمانها  ، کمسیون معاملات و دیگر واحدها و حمایت ها و رهنمودها و پیگیری های مستمر مدیر عامل محترم تحقق یافته که جا دارد از یک یک این عزیزان تشکر ویژه نمایم.

آقای مهندس با توجه به حجم زیاد کار انجام شده و تعداد محدود نیروی انسانی واحد طرحهای ساختمانی ، بفرمائید ماموریت اصلی شما در اجرای این پروژه ها چه بوده است ؟

ماموریت این واحد بررسی و کنترل نقشه های اجرایی طراحی شده توسط مشاور پروژه ، آنالیز وکنترل کمی و کیفی مصالح و نظارت عالیه  بر انجام کارهای ساختمانی و نوسازی  کلیه کارهای  انجام شده توسط پیمانکاران طبق برنامه زمانبندی است . لیکن باتوجه به اینکه روش اجرای پروژه دراین شرکت براساس فهرست بها نبوده و تهیه مصالح با کارفرما است ، لذا کارشناسان این واحد بایستی علاوه بر آنالیز مصالح  کلیه مراحل خرید مصالح تا مرحله تحویل را پیگیری نمایند . ضمناً برخی از طرحهای پیشنهادی فاقد نقشه هستند که البته این نوع از پروژه ها مراحل مطالعات ،طراحی و  آنالیز هم به مرا حل اجرا ، کنترل صوت وضعیت تا مرحله پرداخت در امور مالی به آن اضافه می شود . لذا این واحد علاوه بر انجام وظایف خود هم در طراحی و هم در نظارت  ، وظایف مشاوران را هم بر عهده دارد .

با این همه کار واقعا باید به شما خداقوت جانانه ای گفت . و سخن آخر ؟

ضمن تشکر از همه مسئولان ودست اندرکان شهرستان ، بنده بعنوان یک خدمتگزار  از این  عزیزان تقاضا دارم  در جهت تسریع  روند کار ها به ما کمک نمایند. شرکت عملیات غیر صنعتی  به پشتوانه شرکت های پتروشیمی منطقه در جهت ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی با کار جهادی پروژهای متعدد شهری  را در بندر ماهشهر و بندر اماخمینی (ره) شروع نموده و بخش اعظمی از آن را تحویل داده و مابقی آن هم علیرغم مشکلات موجود در منطقه درحا ل اجرا می باشد .مسئولان محترم کمک نمایند تا پروژه های تکمیل شده در اسرع وقت  به بهره برداری برسد. البته هر پروژه ای که شروع شود مشکلات عدیده ای دارد که نیاز به تدبیر و صبوری و سعه ی صدر دارد .تا ان شاءلله در آینده نزدیک با همت و پیگیری همه دست اندر کاران و مسئولان ادارات شهرستان شاهد آبادانی بیشتر برای مردم این شهرها باشیم.

۲۵ آذر ۱۳۹۶ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۸۸۴
کد خبر : ۱۱,۳۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید