گفتگوی صمیمانه با رئیس امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی

گفتگوی صمیمانه با رئیس امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی
در حاشیه برگزاری جشنواره های غذا و صنایع غذایی در فرهنگسراهای فردوسی و باقرالعلوم (ع) انجام شد : مصاحبه با آقای یعقوب نقی زاده

به مناسبت برگزاری جشنواره های غذا و صنایع غذایی در فرهنگسراهای فردوسی و باقرالعلوم (ع)با آقای نقی زاده رئیس امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی گفتگویی انجام دادیم که نظر شما را به آن جلب می کنم :

  • لطفاً خودتان را به صورت کامل معرفی کنید و بفرمایید چه مدتی است مسئولیت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عملیات غیر صنعتی به عهده شماست ؟

ضمن عرض سلام اینجانب یعقوب نقی زاده متولد سال 1345 دارای 30 سال سابقه خدمت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی که از این مدت 17 سال در پتروشیمی رازی و 13 سال هم افتخار حضور در جمع همکارانم در شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر را داشته ام . همچنین از سه سال پیش تا کنون مسئولیت امور فرهنگی را بر عهده دارم .

  • چه واحدها و اداراتی زیر نظر شما فعالیت می کنند و چند نفر نیرو در این اداره مشغول به کار هستند ؟

زیر مجموعه های امور فرهنگی شامل فرهنگسراها ، مهدکودک ها ، مراکز مشاوره و کانون قرآن و انتظار می باشند که جمعاً 27 نفر به طور مستقیم و بیش از 50 نفر غیر مستقیم در این بخشها مشغول به فعالیت و همکاری می باشند .

  • لطفاً در مورد فعالیتهای امور فرهنگی و اجتماعی توضیحاتی ارائه بفرمائید ؟

زیر مجموعه های مختلف امور فرهنگی در بخش فرهنگی – آموزشی شامل فرهنگسرای فردوسی ، فرهنگسرای باقرالعلوم(ع) ، فرهنگسرای گلستان و فرهنگسرای چمران می باشند  که همگی با توجه به نیاز منطقه اقدام به برگزاری کلاسهای فرهنگی، هنری در قالب موضوعات متنوعی همچون آموزش زبان ، طراحی ، نقاشی ، آشپزی ، موسیقی و .... می نماید .

ایجاد سه مهد کودک پارند در ناحیه صنعتی و مهد پارند در شهرک بعثت و همچنین مهد گل نرگس واقع در منازل 218 دستگاه با رویکرد مراقبت ، پرورش و رشد خلاقیت کودکان و در نهایت کمک به خانوادها محیطی امن را فراهم نموده که جمعیتی بیش از 250 نونهال را پذیرایی و آموزش می دهند .

مراکز مشاوره بهار و سعدی واقع در ناحیه صنعتی و شهرک بعثت در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای روانشناسی ، تغذیه ، تحصیلی ، و کاردرمانی با بهره مندی از مشاوران متخصص و متعهد همراه با ارائه راهکارهای مناسب و تکنیکهای روانشناسی به مراجعین سعی در حل مسائل و موضوعات مطرح شده می نمایند .

دربخش کانون قرآن و انتظار برنامه هایی درجهت زمینه سازی فرهنگی ظهور حضرت ولیعصر (عج)  و مهدویت و همچنین مباحث و برنامه های علوم قرآنی مد نظر قرار گرفته که خوشبختانه موضوعات مطرح شده نیز با استقبال قشر جوان و آینده ساز منطقه قرار گرفته که این موضوع مسئولیت ما را در این خصوص سنگین تر نموده است .

پیگیری مسائل عمرانی مساجد و حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در مناسبتهای مختلف در حسینیه ها و مساجد از دیگر موضوعات اجرایی در واحد فرهنگی شرکت عملیات غیر صنعتی می باشد .

قابل ذکر می باشد که کلیه این فعالیتها تحت عنوان تقویم فرهنگی به صورت برنامه های سالیانه به اجرا گذاشته می شود .



  • در صحبتهایتان از تقویم فرهنگی اسم بردید  لطفاً برای مخاطبین ما بیشتر توضیح بفرمائید ؟

ما با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی منطقه و حضور فرهنگهای متنوع و نیاز به برنامه ها و فعالیتهای اجتماعی ، اقدام به تهیه تقویم فرهنگی سالیانه نموده ایم که موارد اجرایی این تقویم با هماهنگی و استفاده از نظرات و پیشنهادات مسئولان محترم روابط عمومی شرکتهای منطقه و همچنین کارشناسان و مشاوران فرهنگی ، آماده و پس از تصویب در شورای راهبردی در طول سال به اجرا گذاشته می شود . که در این تقویم برنامه های متنوعی از قبیل نمایشگاه کتاب و نوشت افزار جشنواره های مختلف اعم از اقوام ، کودک و نوجوان ، جوان و برگزاری همایشهای پیاده روی خانوادگی ، مسابقات ورزشی و برگزاری جشنهای مناسبتی ، ملی و مذهبی ، جشنواره فرهنگی ورزشی و برنامه های آئینی و مذهبی مانند محرم و صفر ، اعتکاف ، لیالی قدر و برگزاری مراسم دعا و نیایش ، یادواره شهدا و ایجاد کارگاهها و کلاسهای آموزشی و تخصصی ، همچنین پشتیبانی از فعالیتهای فرهنگی مساجد و حسینیه ها ، برگزاری سمینار ها و مشاوره های خانوادگی و فردی و تقدیر از مزدوجین و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و دیگر برنامه های فرهنگی که بیان عنوان آنها زمانبر خواهد بود درنظر گرفته شده است .

  • از زمانی که رویکرد مشارکتی در کارهای خود اتخاذ کردید ، آیا تعدیل نیرو هم داشته اید یا خیر ؟

در اجرای برنامه های امور فرهنگی و اجتماعی زمینه اشتغال و بکارگیری نفراتی نیز فراهم گردیده که بعنوان نمونه می توان استفاده از حدود 10 نفر در مراکز مشاوره و 30نفر در مهدهای کودک را عنوان نمود ، همچنین در بحث قراردادهای مشارکتی با مؤسسات مختلف جهت اجرای برنامه های فرهنگی باعث اشتغال زایی و استفاده از نیروهای بومی منطقه گردیده . مانند اجرای برنامه سیرک که علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح و پرهیجان برای خانواده ها الزاماً نفراتی بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول و بکارگیری می شوند که خود از نکات مثبت این رویکرد بشمار می رود .

  • و سخن آخر ....

در آخر خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق خدمت به بندگان خویش را به این جانب عطا کرده است همچنین از مدیر عامل محترم و همکارانم در واحد فرهنگی و سایر واحد های شرکت که در انجام وظیفه ما را یاری می نمایند کمال تشکر و قدردانی را دارم .





۶ دی ۱۳۹۶ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۰۲۳
کد خبر : ۱۱,۳۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید