برگزاری مانور آمادگی واکنش در شرایط اضطراری در شهرک بعثت

برگزاری مانور آمادگی واکنش در شرایط اضطراری در شهرک بعثت
برای نخستین بار مانور آمادگی واکنش در شرایط اضطراری در شهرک بعثت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی :

مانور آمادگی واکنش در شرایط اضطراری در شهرک بعثت برگزار شد


برای نخستین بار و به همت شرکت عملیات غیر صنعتی ، مانور آمادگی واکنش در شرایط اضطراری با هدف آمادگی‌ سنجی واحدهای مختلف این شرکت روز پنجشنبه 26 بهمن 96 در شهرک بعثت شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.
مهندس عبدالرضا غلامی مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در حاشیه این مانور اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت عملیات غیر صنعتی در بخش های مختلف همچون حراست ، خدمات شهری ، آتش نشانی و موضوعات مختلف ایمنی در شهرک بعثت متولی است ، همکاران ما در راستای آمادگی بیش از پیش برای تمرین حوادث احتمالی مانوری را در ابعاد و بخش های مختلف در چندین سناریو به صورت همزمان برگزار کردند که خوشبختانه شاهد این مانور موفقیت آمیز بودیم.
وی افزود: در این مانور مسائل حراستی مورد تمرین قرار گرفت و همچنین موضوعات مختلف آتش سوزی و... که بحمدالله ارزیابی بنده و همکارانم از این مانور موفقیت آمیز بود ، کمااینکه مانور واکنش سریع در شرایط اضطراری برای نخستین بار در شهرک بعثت برگزار گردید.
وی گفت: امید است هر شش ماه یک بار در جهت تقویت توان نیروها و کارگروهی و ارتقاء توان عملیاتی نیروها این مانورها تداوم یابد.
مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی در خصوص مقوله فرهنگ سازی ایمنی تصریح کرد: در این مانور فرهنگ سازی صورت می گیرد تا خانواده ها و ساکنان محترم برای مقابله با خطرات احتمالی آماده تر باشند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین همکاران ما در بخش های مختلف شرکت عملیات غیر صنعتی تمرین می کنند تا بتوانند به نحو احسن نسبت به مسائل احتمالی واکنش مناسب را انجام دهند تا حادثه به بحران نینجامد.
مهندس غلامی ادامه داد: از نقاط بارز این مانور ، حضور مجموعه های مدیریت شهری همچون آتش نشانی شهرداری چمران ، اداره گاز و برق شهر چمران ، بهداشت و درمان و... بود که این بخش ها در کنار یکدیگر با تعامل تمرین کردند تا بتوانند یک کار تیمی موفقی داشته باشند که حرکت آنها تحسین برانگیز است.
مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در پایان گفت: امیدواریم هیچ وقت حادثه ای رخ ندهد و چنانچه اتفاقی بیافتد با هم افزایی شایسته حادثه را کنترل کنیم تا خدایی ناکرده حادثه ای برای هموطنانمان پیش نیاید.

مسعود شعبانلو رئیس روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در حاشیه اجرای مانور واکنش سریع در شرایط اضطراری که در شهرک بعثت شهرستان بندر ماهشهر برگزار شده بود اظهار کرد: این مانور در راستای ارتقای سطح ایمنی و اعلام آمادگی در شرایط اضطراری در چندین نقطه شهرک بعثت برگزار شد.

وی افزود: ارتقای سطح ایمنی و اعلام آمادگی در شرایط اضطراری از اهم امور است و برگزاری چنین مانورهایی در تقویت کارگروهی و ارتقاء توان عملیاتی نیروها بسیار اثرگذار خواهد بود.

سخنگوی شرایط اضطراری شهرک بعثت بیان داشت: این مانور با همکاری واحد های مختلف شرکت عملیات غیر صنعتی، آتش نشانی شهرداری شهر چمران ، اداره گاز و اداره برق شهر چمران و مرکز فوریت های پزشکی برگزار شد که جا دارد از همکاری صمیمانه آنها تشکر ویژه نماییم.

عضو هیات رئیسه شرکت عملیات غیر صنعتی در ادامه در تشریح مانور شرایط اضطراری ابراز داشت: وضعیت اضطراری رویداد برنامه ریزی نشده ای است که در اثر آن افراد ، تاسیسات و محیط زیست در معرض خطر جدی قرار می گیرند.این وضعیت اغلب در نتیجه نقص دستگاه‌ ها و یا خطاهای انسانی به وقوع می‏پیوندد ، البته عوامل خارجی دیگر نظیر رعد و برق ، سیل ، طوفان ، زلزله و جنگ نیز ممکن است سبب بروز آن گردند.

رئیس روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی در پایان مانور واکنش سریع در شرایط اضطراری را در سطح کشور یک حرکت لازم و ضروری دانست و گفت: غفلت از مانور شرایط اضطراری به عنوان یک آسیب تلقی شده و صدمات و خسارات ناشی از آن غیر قابل جبران است.

گفتنی است که در پایان این مانور، نشستی با موضوع تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف واکنش در شرایط اضطراری با حضور همه دست اندرکاران و مدعوین در فرهنگسرای گلستان شهرک بعثت برگزار شد .

۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۹۵۹
کد خبر : ۱۲,۳۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید