برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مسجد امام خمینی(ره) بندرماهشهر+تصاویر

برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مسجد امام خمینی(ره) بندرماهشهر+تصاویر
امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) در گفت و گویی به تشریح برنامه های این مسجد در طول سال پرداخت

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی همزمان با سراسر ایران که در ایام محرم و شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در غم و عزا فرو رفته است، مساجد و هیئت هایی که فعالیت های فرهنگی خود را در مناطق مسکونی کارکنان صنایع پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر انجام می دهند نیز مشغول برگزاری مراسم های عزاداری هستند.

مسجد امام خمینی(ره) 218 دستگاه بندرماهشهر نیز که جمعیت غالب آن را جوانان آن منطقه تشکیل می دهند مراسم هایی در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش برپا کرده اند.

حجت الاسلام رضایی امام جماعت این مسجد در این خصوص می گوید: تلاش هیئت امنای مسجد امام خمینی(ره) بر این بوده است که بتواند فعالیت های فرهنگی خود را بر پایه جذب جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این مسجد در طول سال گفت: هیئت الرضا که از جوانان همین مسجد تشکیل شده است چهارشنبه هر هفته مراسم سخنرانی، روضه خوانی و سینه زنی کوتاهی دارد و شب های فرد بعد از قرائت زیارت عاشورا ، دعای توسل و دعای کمیل ، برای دقایقی با بیان احکام در خدمت نمازگزاران هستیم.

عضو هیئت امنای مسجد امام خمینی(ره) به برنامه های تابستانه مسجد محور اشاره کرد و ادامه داد: در طول تابستان با همکاری پایگاه مقاومت بسیج ، کلاس های معرفتی، آموزشی و تفریحی برای نوجوانان و دانش آموزان برگزار می شود و تلاش بر این است برنامه هایی که برای این رده سنی جذاب است بصورت مستمر اجرا شود.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر همکاری های مردمی این منطقه برای اجرای برنامه های مناسبتی خاطر نشان کرد: ساکنین منطقه و حتی هیئت امنای مسجد برای بسیاری از برنامه ها بصورت شخصی هزینه می کنند و برای نمونه در 10 شب اول محرم امسال خواهران مسجد از هزینه شخصی خودشان هر شب با غذای گرم از عزادارن پذیرایی می کنند.

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) در پایان گفت: حرکتی جدید و موفقی که در طول سال های اخیر در این مسجد اجرا شده است برگزاری اعتکاف دانش آموزی بوده که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه می شود و خاطرات آن سه شب تا مدت زیادی در اذهان دانش آموزان باقی می ماند و ما نیز سعی می کنیم با کمک گرفتن از اساتید این حوزه روزهای پرباری برای نوجوانان رقم بزنیم.

گفتنی است که مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام محمدی و مداحی کربلایی محمد قاسمی برگزار می شود.

 

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۸۰۱
کد خبر : ۱۵,۴۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید