اقدام به موقع آتش نشانان از گسترش آتش منزل مسکونی در شهرک بعثت جلوگیری کرد+تصاویر

اقدام به موقع آتش نشانان از گسترش آتش منزل مسکونی در شهرک بعثت جلوگیری کرد+تصاویر
در پی وقوع حادثه آتش سوزی در یک منزل مسکونی در شهرک بعثت این موضوع راس ساعت 11:40 روز یکشنبه 27 مرداد به اطلاع ایستگاه شهرک بعثت رسید و ماموران این ایستگاه به فاصله یک دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.


به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در پی وقوع حادثه آتش سوزی در یک منزل مسکونی در شهرک بعثت این موضوع راس ساعت 11:40 روز یکشنبه 27 مرداد  به اطلاع ایستگاه شهرک بعثت رسید و ماموران این ایستگاه به فاصله یک دقیقه  خود را به محل حادثه رساندند.

علیویان رئیس HSE شرکت عملیات غیرصنعتی در تشریح عملکرد مامورین آتش نشانی شهرک بعثت برای جلوگیری از گسترش آتش اظهار کرد: اولین اکیپ ماموران آتش نشانی راس ساعت 11:41 با یک خودرو و تانکر پشتیبانی به محل حادثه رسیدند و به دلیل حجم آتش سوزی دومین اکیپ به همراه خودروی آتش نشانی و تانکر پشتیبانی و در مجموع با 15 مامور در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی افزود: به دلیل مواد به کار رفته در سازه ساختمان آتش  گسترده ای ایجاد شد و مهمترین ماموریت جلوگیری از سرایت این آتش به منازل مجاور بود. این ماموریت از دو مسیر با موفقیت صورت گرفت و پس از آن عملیات کنترل و مهار آتش سوزی انجام شد و با تلاش آتش نشانان پس از یک ساعت و 40 دقیقه آتش خاموش شد و تا ساعت 16:45 عملیات ایمن سازی و خنک کاری انجام گردید.

رئیس واحد HSE شرکت عملیات غیرصنعتی ضمن تقدیر از مامورین ایستگاه آتش نشانی شهرک بعثت به جهت اقدام سریع و جلوگیری از گسترش آتش  گفت: اگر اقدام به موقع ماموران آتش نشانی صورت نمی گرفت و آتش به منازل مجاور سرایت می کرد، مهار آن مشکل می شد و خسارات بیشتری به بار می آمد که خوشبختانه با اقدامی به موقع از وقوع حادثه ای بزرگتر جلوگیری شد.

علیویان بر لزوم رعایت نکات ایمنی تاکید کرد و ادامه داد: سیم کشی برق منازل  بعضی از مناطق شهرک بعثت بسیار قدیمی هستند و برای استفاده های محدود تری طراحی شده اند اما مصرف فعلی خانواده ها بالا است و سیستم برق این منازل کشش این حجم استفاده را ندارد.

وی در پایان گفت: تعویض سیم کشی های ضعیف و قدیمی منازل، اطلاع به موقع و سریع به مراکز آتش نشانی و رفع اشکالات در وسایل برقی از مواردی است که میتواند به جلوگیری یا کاهش خسارات حادثه کمک کند.  

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۳۸۵
کد خبر : ۱۸,۶۲۱
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید