تشریح راه های جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در محل کار از سوی رئیس HSE شرکت عملیات غیرصنعتی

تشریح راه های جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در محل کار از سوی رئیس HSE شرکت عملیات غیرصنعتی
محل کار مکانی است که ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانیم و احتمالا با افراد زیادی نیز سروکار داریم. برای اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانیم، باید به توصیه‌های ابلاغی بهداشتی توجه شود و سعی کنیم که این توصیه‌ها را در محل کار به اجرا بگذاریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی عبدالعباس علیویان رئیس HSE این شرکت در گفت و گو با ما در خصوص لزوم توجه به موارد بهداشتی در محیط کار اظهار کرد: محل کار مکانی است که ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانیم و احتمالا با افراد زیادی نیز سروکار داریم. برای اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانیم، باید به توصیه‌های ابلاغی بهداشتی توجه شود و سعی کنیم  که این توصیه‌ها را در محل کار به اجرا بگذاریم.


وی گفت:  اولین نکته و اقدام جلوگیری از حضور افراد مبتلا به عفونت‌های تنفسی در محیط کار است در واقع این  روش کنترل بیماری درمبدا است و وقتی فردی دارای مشکلات تنفسی، سرفه مزمن، تب بالا و تنگی نفس است، باید از ورود آنها به محل کار جلوگیری کرد تا سلامت دیگر افراد حفظ شود.


وی در خصوص راه های انتشار این ویروس گفت: در بازدم یا سرفه کسی که مبتلا به ویروس کرونا می باشد ، قطرات مایع آلوده آزاد می شود. بیشتر این قطرات روی سطوح و اشیاء اطراف فرد آلوده قرار می گیرند. افراد سالم می توانند با دست زدن به سطوح یا اشیاء آلوده - و سپس لمس چشم ، بینی یا دهان خود گرفتار این بیماری شوند. در صورت ایستادن در فاصله کمتر از یک متر از شخص بیمار احتمال آلودگی بالا خواهد بود و مشابه آنفولانزا گسترش می یابد.


رئیس HSE شرکت عملیات غیرصنعتی ضدعفونی کردن اماکن مختلف را در جلوگیری از روند انتشار ویروس بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: همکاران ما در بخش های خدماتی در ابتدای وقت اداری به تمام واحدها سرکشی می کنند و بر اساس آموزش هایی که پیشتر به آن ها ارائه شده است، اماکن مختلف را ضدعفونی می کنند و در هنگام ورود به مجموعه های کاری نیز برای کارکنان و مراجعه کنندگان تست های سلامتی از قبیل تب سنجی و اندازه گیری میزان اکسیژن خون  انجام می شود.


علیویان در پایان مهمترین راه جلوگیری از انتقال یا دریافت ویروس را استفاده از ماسک دانست و گفت: در کنار تمام اقداماتی از قبیل ضدعفونی سطوح، شست و شوی دست و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، موضوع مهم دیگر استفاده از ماسک است و این موضوع از همه اقدامات تاثیر بیشتری در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دارد.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۸۱۵
کد خبر : ۱۸,۷۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید