دومین دوره شب شعر «خیمه‌های سوخته» در ماهشهر برگزار شد

دومین دوره شب شعر «خیمه‌های سوخته» در ماهشهر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر:دومین دوره شب شعر «خیمه‌های سوخته» به مناسبت ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین «ع»، به دعوت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر و با همکاری مجتمع فرهنگی باقرالعلوم «ع» شهرک بعثت با حضور تنی چند از شاعران مطرح استان خوزستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر:دومین دوره شب شعر «خیمه‌های سوخته» به مناسبت ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین «ع»، به دعوت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر و با همکاری مجتمع فرهنگی باقرالعلوم «ع» شهرک بعثت با حضور تنی چند از شاعران مطرح استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ذوالفقار شریعت به جا یگاه عاشورا در شعر و ادب فارسی اشاره کرده و گفت: عاشورا و ادبیات ایران خدمات قابل توجه‌ای به یکدیگر کرده‌اند، تا جاییکه به جرات می‌توان گفت یکی از علل جاودانگی حماسهٔ عاشورا، ادبیات و بخصوص شعر فارسی است، و همچنین یکی از دلایل غنای محتوای شعر آئینی و حماسی فارسی، تأثیری بوده که عاشورا بر فرهنگ ما داشته است.

شریعت ادبیات عاشورا را به دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم کرده و افزود: در گذشته، مضامین قابل توجه در شعر آئینی و بخصوص عاشورایی، حزن و اندوه و ظلم ستیزی بوده، ولی بعد از انقلاب اسلامی ایران، شاعران ما تحت تأثیر هشت سال دفاع مقدس، و نگاه ویژه به حماسه عاشورا، توانستند یک ویژگی دیگر از نوع حماسی خلق کرده و در همین دوره است که برای اولین بار ما شاهد ورود بانوان شاعر حماسه سرا در کشور هستیم.

وی همچنین رویکرد شاعران این دوره به شعر نیمایی و سپید را، یکی دیگر از ویژگی‌های شعر آئینی و عاشورایی پس از انقلاب دانست.

این شاعر و پژوهشگر ادبی از شاعران و اهالی قلم خواست تا با پرداختن به وقایع اطراف گودال قتلگاه، به کشف واقعیات و درس‌های دیگر از این حماسه بی‌نظیر بپردازند.

در ادامه شاعران حاضر از جمله: قاسم آهنین جان، علیرضا شکرریز، داودرضا کاظمی، زهرا شعبانی، فردین کوراوند، وحید کیانی، محدثه الماسی، ذوالفقار شریعت، عبدالعظیم عربی، گودرز عباسی، مجید قائدی و بهمن ساکی به شعر خوانی پرداختند.

در پایان این مراسم، توسط غلامی، مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی، و شلیلیان، مدیر مجتمع فرهنگی باقرالعلوم«ع»، لوح تقدیر به شاعران شرکت کننده اهداء شد.

 

۲۴ آبان ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۲,۸۸۵
کد خبر : ۲,۰۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید