سمینار آموزشی «خانواده سالم و متعادل» برگزار شد

سمینار آموزشی «خانواده سالم و متعادل» برگزار شد
سمینار آموزشی با موضوع «خانواده سالم و متعادل» با حضور دکتر محمدپور، روان شناس و استاد دانشگاه توسط مرکز مشاوره وآموزش خانواده برگزار شد.

سمینار آموزشی با موضوع «خانواده سالم و متعادل» با حضور دکتر محمدپور، روان شناس و استاد دانشگاه توسط مرکز مشاوره وآموزش خانواده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی وخدمات صنایع پتروشیمی، در ادامه سمینارهای آموزشی خانواده، به همت امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی سمینار آموزشی با موضوع «خانواده سالم و متعادل» طی دو روز در فرهنگسرای فردوسی ماهشهر و فرهنگسرای باقرالعلوم شهرک بعثت برگزار شد.

دکتر محمدی پور در ابتدای صحبت های خود، به خانواده سالم از نگاه خالق روانشناسان عالم اشاره کرد و گفت: کسی که انسان را خلق کرد و به آن حیات بخشید و جسم و روح را خلق کرد و در اختیار او قرار داد فرمود، اگر روح را کنترل کنید هرگز دچار بیماری نخواهید شد.

وی ادامه داد: دانشمندان علم بیولوژی به این نتیجه رسیدند که اگر انسان سیستم عصبی خویش را در مسیر علم بیولوژیک قرار بدهد و آن را بخوبی هدایت کند حداقل عمر هر انسان 500 سال خواهد شد و این مطلب نشان دهنده اینست که اگر روح انسان تقویت شود، جسم انسان ظرفیت های بالایی دارد.

این استاد دانشگاه، در ادامه به آمار تکان دهنده طلاق در جامعه ایران اشاره کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر، خانواده های ایرانی فقط جسماً در کنار هم هستند؛ البته این حرف بصورت مطلق نیست ولی ما براساس آمار قضایی و بهزیستی به این نتیجه رسیده ایم.

دکتر محمدپور اظهار داشت: خداوند متعال درباره روابط همسران 1400 سال پیش به مردان دستور داده است که برای زنان در 3 امر رشد مالی، رشد عاطفی و رشد فکری قوّام باشید.

وی افزود: هرفردی که میخواهد تشکیل خانواده دهد باید به 4 نکته توجه بیشتری کند که عبارتند از: هویت و استقلال شخصی هم برای زن و هم شوهر، کنترل تأثیر کاذب دیگران، کنترل گذشته و آگاهی به آنها و تصفیه روانی، این امور حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.

این روانشناس در امور خانواده تصریح کرد: خوراک نفسی هر مرد و زن بین 7 تا 14 ماه می
باشد و بعد از آن زندگی و رابطه برای هردو عادی و یکنواخت می شود. تعهد و مسئولیت پذیری دو اصل مهم در هر زندگی می باشد. 

دکتر محمدپور ادامه داد: در همه کتب نورانی الهی وقتی خداوند متعال به قضیه مرد و زن می
رسد هر دو را یکسان بیان می کند و حتی در جایی برای حفظ خانواده به زن بهای بیشتر داده است.

وی گفت: خانواده سالم خود به خود بوجود نمی آید بلکه با آموزش، کسب اطلاعات، توجه و
آگاهی تشکیل می شود و تفاهم یعنی توانایی تحمل تفاوتها و تعاریف دیگری که بیان می شود اشتباه است. باید تفاوتها را شناخت و در یک فضای دوستانه حل کرد. ازدواج به معنی تملک نیست بلکه ازدواج تعلق است.

دکتر محمدپور در پایان، مثلث خانواده سالم را متشکل از تأمین اقتصادی، تأمین آموزش و تأمین روانی بیان کرد و تأکید کرد: متأسفانه در خانواده ها به مسئله اول بسیار و به بقیه کمتر توجه می شود. یک زندگی عاشقانه زندگی است که حداقل در روز، یک پیام عاشقانه آن هم از قلباً و نه از روی ظاهر رد و بدل شود.

۸ دی ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۳,۰۰۹
کد خبر : ۳,۰۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید