فعالیتهای فرهنگی ویژه نونهالان تداوم یابد

فعالیتهای فرهنگی ویژه نونهالان تداوم یابد
امام جمعه ماهشهر در دیداری که اعضای هیات رئیسه شرکت عملیات غیر صنعتی در اولین روز دهه فجر که به مناسبت سی و ششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با ایشان داشتند گفت: این شرکت کارهای خوبی را در زمینه ی فرهنگ سازی و تربیت اسلامی برای نونهالان انجام داده است لکن بایستی این فعالیتها مداوم باشند تا اثرات ماندگار را بر جای گذارد.

امام جمعه ماهشهر در دیداری که اعضای هيات رئیسه شرکت عملیات غیر صنعتی در اولین روز دهه فجر که به مناسبت سی و ششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با ایشان داشتند گفت: این شرکت کارهای خوبی را در زمینه‌ی فرهنگ سازی و تربیت اسلامی برای نونهالان انجام داده است لکن بایستی این فعالیتها مداوم باشند تا اثرات ماندگار را بر جای گذارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، مدیرعامل و اعضای هیات رئیسه این شرکت در آستانه دهه فجر و سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، ضمن دیدار با امام جمعه‌ی ماهشهر، با آرمانهای امام راحل تجدید پیمان کردند.

حجه الاسلام و المسلمین غبیشاوی در این دیدار با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، گفتند: شاه مخلوع به خیال خود فکر کرده بود اگر امام را به حوزه‌ی بزرگ نجف تبعید کند، ایشان در میان علمای بزرگ آن حوزه علمیه کمرنگ جلوه خواهد کرد و وجود مبارکشان نادیده گرفته خواهد شد و در دریای علم و علمای بزرگ این شهر گم خواهد شد؛ چون آغاز و ادامه‌ی حرکت امام برای خدا بود، این تاکتیکهای شیطانی نه تنها شخصیت حضرت امام را تحت شعاع جریانات دیگر قرار نداد، بلکه دیدیم که شخصیت این مرد بزرگ روز به روز درخشنده‌تر و بزرگتر و باشکوه‌تر شد و در نهایت مثل امروزی، حضرت امام به میهن اسلامی بازگشتند و با استقبال میلیونی، تاریخی، بی سابقه و بی نظیر ملت مواجه شد. 

  ایشان خاطر نشان کردند: حرکت حضرت امام چون از بدو برای خدا و خدمت به مردم بود، شکوه و عظمت داشت و در نهایت به پیروزی رسید و لذا شخصیت حضرت امام برای ما الگوست و اگرچه الگوهای واقعی ما معصومین هستند اما چون ایشان معاصر ما هستند و ایشان را حس کرده و از نزدیک حرکتها و سخنانشان را دیده و شنیده ایم، لذا هر کدام از ما در عرصه‌ی وظیفه‌ی خود هر چه با اخلاص نیت کرده و حرکت کنیم به این الگوی گرانقدر
نزدیک شده ایم.

ایشان با فرهنگی دانستن بسیاری از فعالیتهای عملیات غیر صنعتی، تنوع در کار را لازمه‌ی کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: این شرکت کارهای خوبی را در زمینه‌ی فرهنگ سازی و تربیت اسلامی برای نونهالان انجام داده است لکن بایستی این فعالیتها مداوم باشند تا اثرگذاری لازم را بر جای گذارند.

  پیش از سخنان ایشان، مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی نیز با تبریک ایام دهه فجر و بیان ره آوردهای انقلاب اسلامی چه از بعد فرهنگی چه از بعد اجتماعی، اظهار امیدواری کرد که ادامه‌ی این نهضت بزرگ کما فی السابق به سمت ابداع و اختراع و تسخیر علوم مختلف در سراسر جهان منجر شود.

عبدالرضا غلامی سپس به بخشی از فعالیتهای این شرکت اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از حرکتهای فرهنگی صنعت پتروشیمی بواسطه شرکت عملیات غیر صنعتی برنامه ریزی و اجرا می‌شود. رویکردی که همکاران ما داشته اند رویکرد ارزشمند و مبارکی بوده است اما جهتی را که هم اکنون در حال دنبال کردن هستیم توجه خاص اقدامات فرهنگ دینی می‌باشد.

وی از به بهره برداری رسیدن مسجد امام علی علیه السلام که به همت مدیریت قبلی در شهرک بعثت پایه گذاری شده بود خبر داد و از امام جمعه ماهشهر درخواست کرد که این مسجد را در ایام دهه مبارک فجر افتتاح رسمی کنند.

غلامی همچنین با اشاره به تقارن برگزاری سومین جشنواره قرآنی، یادواره شهدای صنعت پتروشیمی، خاطر نشان کرد: در این جشنواره که تمامی شرکتهای پتروشیمی منطقه در آن مشارکت دارند، نگاه ما آن است که علاوه بر اینکه تلاش شود تمام همکاران در یک عرصه رقابتی وارد فضای قرآنی شوند، شرایط به گونه ای تعریف شود که هر کس در خود اندکی توانایی فرآنی ببیند وارد این رقابت شود.
وی همچنین به برنامه‌های فرهنگی سال آتی شرکت عملیات اشاره کرد واعلام کرد: برای سال بعد و برنامه ریزی فرهنگی آن نگاه ما به بحث شهدا و ایده و الگوگیری از فرهنگ شهادت بیش از پیش خواهد بود ؛ لذا یادواره شهدای صنعت پتروشیمی از برنامه‌های ما خواهد بودچراکه صنعت پتروشیمی در ماهشهر 42 شهید را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در پایان گزارش خود با تاکید بر اینکه تشکیل فضای بانشاط دینی از اهداف این شرکت است افزود: 2 مهد قرآن در ناحیه صنعتی و شهرک بعثت فعال است که ان شاا... پیگیر مجوزهای ایجاد دبستان قرآن در ماهشهر و شهرک بعثت هستیم و امیدواریم که این کار زیرساختی قرآنی در شهرستان انجام شود تا پس از آن مقاطع
بالاتر تحصیلی را مختص قرآن راه اندازی کنیم.

سایر تصاویر این بازدید را در بخش گزارشهای تصویری  ببینید.

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۸۳۱
کد خبر : ۴,۰۹۰
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید