بهره برداری از 2 دستگاه خودروی آتش نشانی پیشرفته در فرودگاه بندر ماهشهر

بهره برداری از 2 دستگاه خودروی آتش نشانی پیشرفته در فرودگاه بندر ماهشهر
با حضور مسئولین کشوری و شهری ،از 2 دستگاه خودروی پیشرفته آتش نشانی در فرودگاه ماهشهررونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی ، در غروب روز یکشنبه 11 آبان ماه با حضور سردار جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور ، مهندس غلامی مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی ،مدیران صنایع پتروشیمی ، مسئولین شهری از دو دستگاه خودروی آتش نشانی پیشرفته در فرودگاه ماهشهر رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی در این مراسم اظهار داشت : یکی از الزامات فرودگاه‌ها برابر قوانین و مقررات بین‌المللی هوانوردی ایکائو، ایمنی فرودگاه‌هاست که فرودگاه شهرستان بندر ماهشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عبدالرضا غلامی افزود: خودروهای آتش‌نشانی که فرودگاه ماهشهر مستقر بودند قدیمی بوده و آن فناوری و تکنولوژی که اخیراً در ماشین‌های آتش‌نشانی فرودگاه‌ها به کار گرفته می‌شود را دارا نبودند.

وی تصریح کرد: از این رو با دستور مساعد و ویژه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی با آخرین متدها و فناوری روز دنیا، برای کنترل حوادث فرودگاهی از جمله اطفای حریق، توسط یک شرکت داخلی ساخته شد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ادامه داد: ساخت این دو خودرو حدود 10 ماه به طول انجامید و نزدیک به 34 میلیارد ریال نیز هزینه ساخت آنها شد.

غلامی یادآور شد: این خودروها از لحاظ فنی امکان حمل 11 هزار و 500 لیتر آب، یک‌هزار و 500 لیتر فوم و 250 کیلوگرم پودر را داشته که برای اطفای حریق در مراکز فرودگاهی و ویژه پروازها و هواپیماها استفاده می‌شود.

.

۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۳,۵۱۴
کد خبر : ۵,۱۴۳
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید