برگزاری مانور پیشگیری از حوادث هوایی در فرودگاه ماهشهر

برگزاری مانور پیشگیری از حوادث هوایی در فرودگاه ماهشهر
مانور پیشگیری از حوادث هوایی در فرودگاه ماهشهر با موفقیت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی ، مانور پیشگیری از حوادث هوایی در فرودگاه ماهشهر ، صبح امروز یکشنبه 16 خردادماه با حضور مسئولین ارشد وزارت نفت ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ادارات ، نهادها و ارگانهای شهری برگزار شد. دراین مانور که با هدف پیشگیری از حوادث هوایی و آماده سازی هنگام حوادث احتمالی انجام شد ،دکتر قمر فرماندار بندر ماهشهر ،  کاظم پور مشاور وزیر نفت در امور هوانوردی و فرودگاهی ، رحیمی ثابت رئیس حراست فرودگاههای صنعت نفت ، عجمی رئیس HSE  شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، ادارات شهری ، ارگانهای نظامی و انتظامی ، بهداشت و درمان و ... حضور داشتند عبدالرضا غلامی مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی اظهار داشت : موفقیت در برگزاری مناسب مانور پیشگیری از حوادث هوایی ، حاصل تعامل خوب ارگان های شهری و صنعتی شهرستان بندر ماهشهر است . وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از همکاری فراوان فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده و تلاش های برگزارکنندگان این مراسم،تمامی دستگاه های مربوطه از قبیل اداره بنادر و دریانوردی،فرماندهی نیروی انتظامی،امداد و آتش نشانی،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،بسیج و نیروی دریایی منطقه سوم و ... به خوبی توانمندی های خود را در این زمینه به نمایش گذاشتند و آمادگی خود را در پیشگیری از بروز حوادث هوایی و کنترل آن ها در زمان رخداد اعلام نمودند. 

اصلان کاظم پور مشاور وزیر نفت در امور هوانوردی  به روند رشد قابل توجه عملکرد فرودگاه ماهشهر اشاره نمود و گفت:با توجه به اینکه در سال های اخیر شاهد روند رشد در عملکرد فرودگاه ماهشهر هستیم قول میدهم ایمنی و امنیت صد درصد در فرودگاه ماهشهر در سال های آتی رعایت شود.

وی با اشاره به روند رشد قابل توجه در عملکرد فرودگاه ماهشهر اظهار کرد:صنعت نفت مسولیت مدیریت و راهبردی ۹فرودگاه ملکی در سطح کشور را بر اساس الزمات و قوانین هوایی کشور بر عهده دارد و با توجه به ممیزی و ارزیابی مکررانجام گرفته این شرکت از فرودگاه های ملکی کشور،خوشبختانه شاهد رشد قابل توجهی در عملکرد فرودگاه ماهشهربا همت و مدیریت این فرودگاه و شرکت عملیات غیر صنعتی بودیم.

ایشان در ادامه ضمن اعلام رضایت از برگزاری مانور پیشگیری از حوادث هوایی در فرودگاه ماهشهر متذکر شد:پس از برگزاری این رزمایش انتظار می رود با تشکیل کمیته بحران و برگزاری جلسات ارزیابی توسط کارشناسان دراین زمینه  به بررسی نقاط ضعف و قوت این رزمایش جهت بهبود هرچه بهتر ایمنی فرودگاه و برگزاری مناسب تر برنامه های بعدی بپردازند.

کاظم پور در پایان خاطرنشان کرد:یکی از واحدهای بسیار حائز اهمیت و راهبردی در فرودگاه ،واحد ایمنی زمینی و آتش نشانی فرودگاهی است که با توجه به در اختیار اشتن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب، بایستی همواره در کسب آمادگی و آموزش های لازم در جهت تآمین ایمنی پروازها تلاش نمایند.

در ادامه عجمی مدیر HSEشرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن تآکید بر ضرورت استمرار برگزاری مانورهای پیشگیری از حوادث هوایی،کیفیت برگزاری این مانور در فرودگاه ماهشهر را مناسب عنوان کرد و تصریح نمود:با توجه به اینکه سال های زیادی در فرودگاه ماهشهر این چنین مانورهایی برگزار نشده بود و با شرایط و وضعیت آب و هوایی فرودگاه ،میتوان کیفیت این رزمایش را خوب اعلام نمود که توانسته در چارچوب مسولیت اجتماعی به نمایش گذاشته شود.

وی در ادامه افزود:با توجه به اینکه هر کار و اقدامی نقط ضعف و قوت خاصی دارد،ضرورت برگزاری جلسات بررسی کارشناسی نقاط قوت وضعف این چنین برنامه هایی احساس می شود که انشاء الله با همکاری مسئولین این امر با برگزاری جلسات  و نتیجه گیری مناسب بتوانیم با آمادگی بیشتری برنامه های آتی را در فرودگاه ماهشهر برگزار نماییم.

عجمی در پایان با اشاره به عملکرد اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تدارک دیدن ۲دستگاه خودروی آتش نشانی پیشرفته جهت فرودگاه ماهشهر خاطرنشان کرد:۲دستگاه خودروی آتش نشانی که سال گذشته شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اختیار فرودگاه ماهشهر قرار داده به دلیل شرایط تحریمی و نبود تجهیزات لازم قابل استفاده نبود ،که خوشبختانه امسال با توانایی داخلی و باز طراحی آن ها توسط شرکت های توانمند داخلی با استانداردهای لازم در این رزمایش مورد آزمایش قرار گرفتند و با قابلیت اطفای حریق در حین حرکت تآثیر بسزایی در انجام رزمایش داشته که امیدواریم با این اقدام عام المنفعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گامی مهم در حفظ ایمنی و کنترل حوادث در فرودگاه ماهشهر برداشته شود.


۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۸۶۴
کد خبر : ۵,۲۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید