گفتگو با آقای یعقوب نقی زاده ؛ سرپرست امور فرهنگی - اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی

گفتگو با آقای یعقوب نقی زاده ؛ سرپرست امور فرهنگی - اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی
مصاحبه و گفتگو با آقای نقی زاده سرپرست امور فرهنگی - اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین

به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با آقای یعقوب نقی زاده سرپرست امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیر صنعتی مصاحبه ای انجام شد که شرح آن در ذیل آمده است :

  • جناب نقی زاده هدف از برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین چه بوده است  ؟

با سلام و عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ا... دهه فجر

زندگی شهری و شهر نشینی باعث شده است که بسیاری از آداب ، رسوم و سنن اقوام مختلف ایرانی به فراموشی سپرده شود . هدف ما از برگزاری این جشنواره احیاء دوباره این سنن و معرفی آن به مردم عزیز و به خصوص به نسل جوان می باشد . ما با ارائه آداب ، رسوم ، گویشها ، لباس، سوغات ، غذاها و موسیقی اقوام در این جشنواره سعی برای احیا و معرفی سنن دیرین اقوام ایرانی به همدیگر و به خصوص به نسل جوان می باشیم  .

  • خانواده های بر پا کننده جشنواره از چه استانهایی بوده اند ؟

از استانهای  خوزستان ، چهارمحال بختیاری ، لرستان ، همدان ، مرکزی ، اردبیل ، زنجان ، گیلان ، مازندران ، یزد ، تهران ، کهکیلویه و بویراحمد ، فارس ، کردستان ، اصفهان ، کرمانشاه ، قم ، ایلام ، کرمان و بوشهر  در جشنواره امسال شرکت نموده اند .

  • تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته در چه بوده است  ؟

یکی از تفاوتهای مهم جشنواره امسال اجرای موسیقی محلی توسط اقوام مختلف بصورت زنده بوده و تفاوت مهم دیگر تنوع بیشتر قومیتهای شرکت کننده به خصوص در بخش ارائه سوغات و غذاهای محلی و همچنین حضور پررنگ صنعتگران اشاره کرد .

  • استقبال مردم از جشنواره امسال درمقایسه با سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید  ؟

استقبال مردم از جشنواره بسیار خوب و فراتر از حد انتظار برگزار کنندگان بوده است و امسال به خاطر درخواستهای مکرر سال های گذشته مدت جشنواره را نیزچهار روز  بیشتر در نظر گرفتیم .

و حرف آخر ........

برخود لازم می دانم که از زحمات تمامی همکاران در واحد فرهنگی و سایر واحدها که بصورت شبانه روزی تلاش نموده اند تا این جشنواره بر پا گردد تشکر و قدردانی نمایم و همچنین از پیشتیبانی شورای راهبردی شرکتهای منطقه که با تصویب بودجه موجبات برگزاری این برنامه ها را فراهم می نمایند و جناب آقای مهندس غلامی مدیر عامل محترم شرکت عملیات غیر صنعتی که با رهنمودها وحمایتهای بی دریغ خود موجب دلگرمی دست اندرکاران این جشنواره شده اند تشکر نمایم .  ان شاءلله خداوندبه ما توفیق بدهد که در سالهای آتی نیز بتوانیم برنامه های پربارتری برای خانواده های محترم برگزار و اجرا نماییم .

۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۳۳۹
کد خبر : ۶,۲۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید