برگزاری بیست و ششمین نشست ماهانه فرهنگ انتظار و مهدویت

برگزاری بیست و ششمین نشست ماهانه فرهنگ انتظار و مهدویت
بیست و ششمین نشست ماهانه فرهنگ انتظار و مهدویت با موضوع وظایف زنان در تربیت نسل منتظر برگزار شد

بیست و ششمین نشست ماهانه فرهنگ انتظار و مهدویت با موضوع وظایف زنان در تربیت نسل منتظر برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی  ، این برنامه به همت کانون قرآن و انتظار امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی ، همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) باحضور سرکار خانم درویشی در فرهنگسرای باقرالعلوم (ع) شهرک بعثت برگزار شد .

خانم درویشی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه معمولا سه دیدگاه لذت محورانه ، معامله گرانه و دیدگاهی که برپایه اعتقادات دینی در زندگی افراد وجود دارد گفت : متاسفانه دیدگاه لذت محورانه که حاکم بر جهان است در کشور ما که اسلامی است رسوخ کرده و این آفت بزرگی است .

وی ادامه داد : ریشه این دیدگاه در تفکرات انسان محوری و اومانیستی است و اشخاصی که دچار این آفت هستند لذت را بر هر چیز دیگری مقدم می‌شمارند و این خصلت در زنان و مادران گذشته ما وجود نداشت ، آنها حاضر بودند سختی بکشند و چون شمع آب شوند اما خانواده و فرزندان در آرامش باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد : این گونه افراد توانایی تربیت نسل منتظر را ندارند ، زیرا این گونه مادرها به فکر فرزند و جامعه خود نیستند لذا انتظار نمی‌رود که در فکر زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) باشند .

سرکار خانم درویشی در توضیح دیدگاه دوم (معامله گرانه) بیان داشت : در این نوع معمولا همچون معاملات پایاپای افراد با یکدیگر برخورد می‌کنند به نحوی که مثلاً به هم می‌گویند اگر به من محبت کنی به تو محبت میکنم یا من زمانی خوبم که تو خوب باشی؛ در این نوع از تفکر ارزشها و قداستها فراموش خواهد شد .

وی اضافه کرد : در دیدگاه سوم که بر پایه اعتقادات دینی است سبک زندگی افراد قرآنی است ، آنها به فکر تربیت نسل منتظر هستند و این اصل برایشان مهم است .

خانم درویشی تأکید کرد : سنگینی این وظیفه مهم بر دوش بانوان جامعه می‌باشد. مادرانی می‌توانند در این راه موفق باشند که از نشاط و شادابی واقعی بهره مند باشند . نتیجه این نشاط  هم در سلامتی جسم ، توفیق در عبادت ، پیشرفت اقتصادی و علمی می‌باشد .

براساس این گزارش ، نمایش نمادین تولد حضرت فاطمه (س) توسط خواهران موسسه حجت خاتم ، مداحی و مولودی خوانی همچنین برپایی سفره نذری از دیگر برنامه‌های این نشست بود که به اجراء درآمد .

 

۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۳۲۷
کد خبر : ۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید