برگزاری سمینار آموزشی "خانواده متمدن اسلامی"

برگزاری سمینار آموزشی "خانواده متمدن اسلامی"
سمینار آموزشی با موضوع ((خانواده متمدن اسلامی)) باحضور سرکار خانم جنابی استاد حوزه و دانشگاه ، توسط مرکز مشاوره وآموزش خانواده برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی وخدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر، این سمینار به همت امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی در سالن میلاد نور 218 دستگاه ماهشهر و فرهنگسرای باقرالعلوم شهرک بعثت طی دو روز برگزار شد .

خانم جنابی با اشاره به اینکه انسانها موجوداتی هستند که طبعشان اجتماعی است ، اظهار داشت : خانواده تشکلی است که حداقل از دو نفر تشکیل شده است و هرچه این تعداد بیشتر باشد این شکل بندی عمیق‌تر زیباتر و سخت‌تر می‌باشد .

وی ادامه داد : موضوع خانواده متمدن اسلامی از دو قید تمدن و اسلام آمده و این تقدم و تاخر برای این است که هدف ما خانواده ای است که دارای تمدن در محدوده دین اسلام می‌باشد. مراد از تمدن جلوه‌های انسانی است در چارچوب عقل و شرع که این امکان دارد یا در غرب باشد و یا در شرق و تنها منظور غرب نیست .

این استاد حوزه و دانشگاه ، تصریح کرد : ازدواج قراردادی است که بین دو فرد غریبه بسته می‌شود و باعث می‌شود که انسی بین این دو انسان بوجود بیاید و به مرور زمان این وابستگی بیشتر می‌شود . زوجیت با مکمل کردن همدیگر و پر کردن خلل حاصل می‌شود .

جنابی افزود : یکی از ثمرات ازدواج آرامش هست و در زندگی مشترک آرامش زایی از آسایش مهمتر است ، لذا نباید برای بدست آوردن آسایش از آرامش گذشت . آرامش با دوری گزیدن از همدیگر نیست .

وی با بیان این نکته که درصد اختلافات و طلاق در آدمهای تحصیلکرده و با دارا بودن مدارک بالا زیاد است ، گفت : این جدایی‌ها و اختلافات بخاطر فهم بالای دو طرف نیست بلکه از تکبر زیاد آنهاست که باعث می‌شود همدیگر را درک نکنند .

استاد جنابی ادامه داد : ما فقط یک بار فرصت زندگی کردن در این دنیا را داریم و در این زندگی مشترک دو طرف باید هرکدام مشکل خود را حل کند و کار به مشکل طرف مقابل خود نداشته باشند.

وی افزود : این از آموزه‌های دینی ماست که باید همانطور که به جسم خویش اهمیت میدهیم به روح خود هم اهمیت بیشتری بدهیم چون این روح است که تا ابد زنده است و احتیاج به رشد دارد .

استاد جنابی در پایان خانواده متمدن اسلامی را خانواده ای معرفی کرد که خداورز ، خدا محور ، خداگرا و خدا مطلوب باشد .

گفتنی است در بخش پایانی این همایش ، خانم جنابی به سوالات حاضرین پاسخ داد .

 

۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۲,۷۶۶
کد خبر : ۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید