سمینار آموزشی "نقش خانواده در موفقیت تحصیلی فرزندان " برگزارشد

سمینار آموزشی "نقش خانواده در موفقیت تحصیلی فرزندان " برگزارشد
سمینار آموزشی با موضوع ((نقش خانواده در موفقیت تحصیلی فرزندان)) باحضور دکتر سیما فردوسی استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، توسط مرکز مشاوره وآموزش خانواده برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی وخدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر، این سمینار به همت امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی در سالن میلاد نور 218 دستگاه ماهشهر و فرهنگسرای باقرالعلوم شهرک بعثت طی دو روز با سخنرانی دکتر سیما فردوسی برگزار شد .

دکتر فردوسی با بیان اینکه برای هر پدر و مادری موفقیت فرزندانشان در تحصیلات بسیار مهم است ، اظهار داشت : شرط اول موفقیت یادگیری است زیرا یادگیری علاقه ایجاد می‌کند و وقتی که علاقه ایجاد  شد تولید انگیزه می‌کند .

وی افزود : یکی از شروط انگیزه هدف است ، دانش آموزی بهتر می‌تواند درس بخواند که برای آن هدفی داشته باشد زیرا درس خواندن فقط برای نمره گرفتن نیست بلکه درس مدرسه ، درس زندگی است .

سرکار خانم فردوسی تأکید داشت : برای موفقیت بچه‌ها در درس خواندن یک سری توانمندی‌های ذهنی نیاز است که اولین آن هوش یعنی درک سریع مطلب است ، پدر و مادر باید هوش تحصیلی فرزندان خود را بالا ببرند .

وی دومین عامل موفقیت را حافظه بیان کرد و گفت : دانش آموزی که درس را سریع یاد می‌گیرد باید بتواند در حافظه بلند مدت خود مطلب را قرار دهد . و شروط ماندگاری در حافظه اول این است که مطالب معنی دار باشند و دوم اینکه اطلاعات را بصورت طبقه بندی درحافظه نگهداری کند .

این مشاور و روانشناس خانواده ، خاطرنشان کرد : سومین عامل موفقیت تمرکز است که آفت آن اضطراب بچه‌ها می‌باشد . بچه ای که مضطرب می‌شود تمرکز را از دست می‌دهد .برای رفع اضطراب ، بچه‌ها باید هر روز ورزش کنند تا هیجانات مخرب را از جسم خارج کنند .

دکتر سیما فردوسی افزود : صحبت کردن با مشاور یا یک فرد مورد اعتماد در دفع اضطراب بسیار مهم می‌باشد ، باید طوری با فرزندان برخورد شود که احساس کند که درک می‌شود . اگراضطراب باقی بماند ، تبدیل به ترس می‌شود . پدر و مادر باید با فرزندانشان صحبت کنند تا آنها از والدین خود نترسند و حرف‌های خود را بزنند .

وی دقت فرزندان را یکی دیگر از عاملان موفقیت تحصیلی برشمرد و ادامه داد : برای تقویت دقت ، بچه‌ها باید شب زود بخوابند و همه خانواده باید باهم بخوابند تا آنها احساس تنهایی و سرخوردگی نکنند . برنامه تغذیه مناسب هم در دقت بچه‌ها بسیار مهم است . بچه‌ها باید حتماً صبحانه بخورند در وعده صبحانه عسل و خرما باید حتماً گنجانده شود .

دکتر فردوسی اضافه کرد : تمرین کردن هم در افزایش دقت بچه‌ها حائز اهمیت است . هر چیزی که خوانده می‌شود باید تکرار شود تا در ذهن ثابت بماند .

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان تأکید کرد :بین پدر و مادر هر کدام که صبورتر هستند باید مدیریت درس فرزندان را بعهده بگیرد .

لازم به ذکر است در بخش پایانی  این سمینار ، توسط دکتر فردوسی به پرسشهای حضار شرکت کننده جواب داده شد .

 

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۲,۶۷۷
کد خبر : ۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید