مصاحبه با عبدالرضا تنگ تکابی رئیس پارک ارم

مصاحبه با عبدالرضا تنگ تکابی رئیس پارک ارم
گفتگوی صمیمانه با عبدالرضا تنگ تکابی در حاشیه تقدیر مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی از کارکنان پارک ارم

 شرکت عملیات غیرصنعتی در راستای رسالتهای از پیش تعیین شده خویش و جهت فراهم آوردن فضایی مناسب برای خانواده های کارکنان شرکت های پتروشیمی برنامه های ویژه ای برای ایام نوروز تدارک دیده و با دقت و ظرافت خاصی بدنبال فراهم آوردن رضایتمندی آنان است. بهره مندی از زیرساخت های مناسب نقش بسیار ارزنده ای در رسیدن به این مهم دارد. بعنوان یکی از زیرساخت های اساسی در این زمینه می توان به فضای بسیار زیبا و دلنشین پارک ارم اشاره نمود. فضایی خانوادگی که شاید به جرات بتوان گفت که در سطح استان کم نظیر و بلکه بی نظیر است. به همین بهانه گفتگویی کرده ایم با عبدالرضا تنگ تکابی رئیس پارک ارم که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

جناب آقای تنگ تکابی برای ما از امکانات و ویژگی های ممتاز پارک ارم بفرمائید؟

بنام خدا ، قبل از هر سخنی فرارسیدن ماه مبارک رمضان را خدمت شما و همه مسلمانان جهان تبریک عرض می کنم. در طول 27 سالی که بعنوان مدیر پارک ارم در شرکت عملیات غیرصنعتی مشغول به فعالیت بوده ام، با کمک همکارانم و به مدد خلاقیت های آنان تلاش نموده ایم تا بتوانیم فضای بسیار سالم و مفرحی را برای خانواده های همکارانمان در شرکتهای پتروشیمی منطقه بوجود آوریم. بر این اساس بطور مستمر نسبت به مطالعه نمونه های مشابه در سایر شهرها پرداخته و با الگوبرداری مناسب تلاش در بهبود مستمر فضای پارک داشته ایم.

به همین منظور نسبت به ایجاد تنوع مختلفی از گونه های گیاهی که در منطقه قابلیت زیست داشته باشند اقدام کرده ایم که از آن جمله می توان به پوشش گیاهی متنوعی شامل کهور پاکستانی ، کهور ایرانی ، گز شاهی ، لیل انجیر معابد ، انجیر بنگال ، توت قرمز ، انواع گل ها چون گل کاغذی ، گل ختمی ، گل شیشه شور و ... اشاره نمود. این پارک با مساحتی بالغ بر 60 هکتار در مجاورت رودخانه جراحی امکاناتی چون دریاچه قایقرانی ، برج کبوتر ، سالن بدنسازی ، سالن بازی و سرگرمی ، شهر بازی کودکان ، باغ پرندگان ، باغ حیوانات ، رستوران ، آلاچیق ها و کلبه های درختی ، سالن بولینگ ، درشکه سواری ، مسیرهای ویژه پیاده روی ، ماهیگیری و ...را در خود جای داده که محیطی بسیار مفرح برای گذراندن لحظات شاد و اوقات فراغت خانواده ها می باشد.

برنامه های ویژه نوروزی و میزان استقبال مهمانان در این ایام چگونه بوده است؟

همه ساله قبل از فرارسیدن فصل بهار برنامه ریزی ویژه ای جهت استقبال از میهمانان نوروزی انجام می دهیم که بتوانیم میزبان شایسته ای برای ایشان باشیم. در سال جدید نیز تمام توان خود را بکار بردیم تا رضایتمندی بیشتری نسبت به سالهای گذشته در بین میهمانان ایجاد کنیم . به همین منظور همه روزه از ساعت 21 الی 22:30 هرشب در ایام نوروز در فضای سینما موسیقی بندری بصورت زنده اجرا شد که بسیار مورد توجه خانواده ها قرار گرفت، قهوه خانه سنتی پارک هر شب محل مناسبی برای خانواده ها برای گذراندن اوقات آنها بود و قایق های پدالی و موتوری امکان گردش بر روی دریاچه مصنوعی را فراهم آورد. در مجموع آمار قابل توجه میزبانی از 85000 نفر بازدید کننده در ایام نوروز بیانگر میزان استقبال از این پارک بوده است.

در طول سال چه برنامه هایی برای حفظ ونگهداری وارتقاء کیفی این فضای خانوادگی انجام می دهید؟

مطمئناً نگهداری و توسعه این فضاها جزء اصلی ترین برنامه های همه کارکنان پارک می باشد. آنها به دقت نسبت به نظرسنجی از میهمانان پرداخته و کاستی های موجود را ارزیابی و در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام می کنند. بر اساس نظرسنجی های موجود طی سال 95 برنامه های مختلفی در این زمینه انجام گرفته که بصورت اجمالی خدمت شما و خوانندگان محترم عرض می کنم.

  • ساخت سفره خانه و بوفه های سنتی با استفاده از چوب درختان موجود در سطح پارک
  • ساخت 5  باب آبخور در نقاط مختلف پارک جهت شستشوی ظروف
  • بازسازی سرویس های بهداشتی عمومی شماره یک بطور کامل
  • تهیه و نصب مخازن آب و پمپ های برقی جهت سرویس های بهداشتی و آبخور ها
  • ساخت قفس مخصوص همراه با کلبه چوبی و حوض آبخور جهت طاووس ها و پرندگان
  • ساخت قفس سرپوشیده جهت نگهداری قرقاول ها
  • محصور کردن محوطه ای به مساحت 3000 مترمربع جهت آموزش سوارکاری ( مانش )
  • ایجاد باشگاه سوارکاری و ساخت اسطبل همراه با لوله کشی آب شرب ، کابل کشی برق ، نصب پرژکتور های روشنایی ، ساخت حوضچه های آبخور و آغل کاه در منطقه باغ دانش
  • تهیه و کاشت حدود 250000 قطعه قلمه در کیسه های پلاستیکی پر شده از خاک کود و نگهداری در نهالستان
  • بهبود روشنایی پارک ارم شامل : تعویض پایه های روشنایی فلزی سه متری همراه با کلاهک و لامپ های کم مصرف ( اکثراً همراه با تعویض بیس پلیت زیر پایه ها و بتون فنداسیون ) به تعداد 300 عدد ، تمیز کردن کلیه فیکسچر های روشنایی موجود  در سطح پارک و تعویض و تعمیر فیکسچر های خراب و تعویض لامپ های سوخته ، نصب پروژکتورهای جدید و تعمیر پروژکتورهای قدیمی
  • تعویض سطل های زباله پاندولی پوسیده در سطح پارک و نصب سطل های زباله جدید به تعداد 100 عدد ( همراه با تعویض پایه های ثابت و بتون ریزی اطراف پایه ها)
  • راه اندازی جمعه بازار در ایام تعطیلات در سطح پارک
  • راه اندازی سوله بازی با وسایل و امکانات جدید از طریق بخش خصوصی
  • تهیه و راه اندازی پارک بادی جدید از طریق بخش خصوصی
  • راه اندازی و سرویس دهی قایق های پدالی و قایق موتوری در سطح دریاچه های مصنوعی پارک
  • ساخت قهوه خانه سنتی با استفاده از امکانات موجود در سطح پارک
  • راه اندازی شبکه جدید برق در منطقه نخلستان پارک ارم
  • میزبانی حدود  85000 نفر مهمانان نوروزی در سال 96

متشکرم بایت وقتی که در اختیار ما و خوانندگان قرار دادی. از شما بابت تمام تلاشهایی که در جهت بهسازی فضای پارک داشته اید تشکر می کنم و برای شما و همه همکارانتان آرزوی موفقیت دارم.

جا دارد که بنده هم از مدیرعامل محترم شرکت عملیات غیرصنعتی بخاطر همراهی و حمایت هایشان از مجموعه پارک ارم وکارکنان زحمت کش آن تقدیر و تشکر داشته باشم.

۶ خرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۹۸۱
کد خبر : ۸,۳۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید