سمینارآموزشی هوش هیجانی برگزار شد

سمینارآموزشی هوش هیجانی برگزار شد
به همت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر،سمینار هوش هیجانی به مدت ۲ شب برگزارشد

به همت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر،سمینار هوش هیجانی به مدت ۲ شب برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی :دکترمسعود دوج در ابتدای این مراسم در خصوص تربیت کودکان گفت:انسان از آغاز تولد درحال تعلیم و تربیت است. تعلیم به معنای آموزش و یاد دادن چیزی به دیگری است.

تربیت نیز به معنای سازندگی و پرورش شخصیت است. با تربیت میتوان افراد را پرورانید، ساخت و در نتیجه، اجتماعی را دگرگون کرد. تربیت باید با برنامه دقیق و حساب شده انجام گیرد تا موفقیت آمیز باشد. درنتیجه تنها در تربیت پند و اندرز کافی نیست، بلکه باید موانع برطرف شود و نیز شرایط فراهم باشد تا زمینه تربیتی حاصل شود.

وی بیان داشت:بهترین دوران برای تربیت، هرفرد دوران کودکی است. به عبارت دیگر زمانی که هنوز شخصیت فرد شکل نگرفته است و زمینی مناسب برای پرورش هر بذری است. مسئولیت این امر حساس در مرحله اول بر عهده پدران و مادران است. اما تربیت کار سادهای نیست، بلکه فن بسیار ظریف و حساسی است که کاردانی و اطلاعات کافی و تجربه و بردباری و قاطعیت لازم دارد.

وی ادامه داد:متأسفانه اکثر پدران و مادران با فن تربیت آشنا نیستند و به همین جهت غالب کودکان با برنامهای حساب شده و درست پرورش نمییابند و خودبخود و به شیوههای خودرو و تقلیدی بزرگ میشوند.

استاد دوج گفت:از آنجایی که اولین برخورد والدین نتیجه را برایی کودک مشخص می‌کند ،هر مهارتی که کودکان شما یاد می‌گیرد خانواده در یاد گیری آن بسیار موثر است،ذهن انسان در هر ثانیه ۲۰ میلیون بایت در ذهن خود جای می‌دهد.ذهن شما دیدگاه‌های اطراف خود را به صورت دیتا موج درمی آورد و به بایت تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد:۲۷ هنجار وارد ذهن کودکان می‌شود ونکته ای که حائ اهمیت است این است که بدن انسان چه ظرفیتی دارد واین همه اطلاعات در چه محلی از ذهن ما قرار می‌گیرد.

وی گفت:خانواده‌ها هستند که هنجارها را در فرزندان تحریک می‌کنند و وقتی که شما کاری را جلوی چشم فرزند خود انجام می‌دهید یک هیجان در ذهن کودکان به وجود آورده اید آن هم به این دلیل است که انسان یک موجود هیجانی است.

دوج بیان داشت:اگر فرزند شما می‌ترسد یا شب اداری دارد،باید واکنش‌های او را بررسی کرد چون همه این واکنش‌ها به صورت یک ثانیه به هیجان تبدیل می‌شود و وارد ذهن کودک قرار می‌گیرد.

ایشان افزود:کودکان شما تا زمانی که در سن کودکی هستند باید هیجان‌های کودک را درک کنید و اگرشما نتوانید واکنش را درک کنید عواملی مانند، ترس و شب اداری در کودک به وجود می‌آید.

مسعود دوج در ادامه اظهارداشت:خیلی از فرزندان جرأت پاسخگویی ندارند،یا زمانی که سوال می‌کنیم چند سال سن داری پاسخ دیگری می‌دهد و این علت به این معنی است که می‌داند اما جرأت پاسخ به سوال را ندارد.

وی خاطرنشان کرد:درمان این مشکل در نحوه پرسش است،باید راه را برایش باز کرد و نگوییم این مسائل ژنتیکی است بلکه یاد گرفتنی است و وظیفه والدین آموختن به کودکان است.

وی خاطرنشان کرد:از شما خانوده‌های عزیز می‌خواهم تمام تلاش خود را برای تربیت فرزندانتان انجام بدهید تا مبدا مانند نسل‌های گذشته غافل بشویم.

استاد مسعود دوج در پایان با بیان یک حدیث ار پیامبر اکرم(ص) مراسم را به پایان رساند:پیغمبراکرم(ص) از مکانی عبور می‌کرد که کودکانی مشغول خاک بازی بودند، بعضی از اصحاب آنان را از بازی نهی می‌کردند.

پیغمبرفرمود:

((بگذارید بازی کنند. خاک چراگاه کودکان است))

 

۲۴ آبان ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۳,۹۰۶
کد خبر : ۱,۰۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید