مراسم شیرخوارگان حسینی در زینبیه شهرک بعثت برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی در زینبیه شهرک بعثت برگزار شد
همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در زینبیه شهرک بعثت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم همزمان با سراسر کشوردر زینبیه شهرک بعثت بندرماهشهر برگزار شد.

در این مراسم مادران به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) طفل 6ماهه کربلا، کودکان خود را به آغوش کشیده و فریاد یا حسین سر دادند.

خانم افضلی که سخنران این مراسم بود ، شهادت حضرت علی اصغر را تاییدی بر حقانیت حرکت تاریخی امام حسین(ع) برای پیروان سایر مذاهب دانست و گفت: در هیچ دین و آئینی ظلم به کودک شیرخواره جای توجیه ندارد اما دشمنان اهل بیت در کربلا هیچ حد و مرزی را رعایت نکردند و نمونه آشکار آن که برای همه نسل ها در تاریخ ثبت شد، شهادت مظلومانه طفل 6ماهه امام حسین(ع) بود.

در مراسم عزاداری شیرخوارگان حسینی، مادران با برتن کردن لباس های هم شکل و بستن سربندهایی با نام حضرت علی اصغر(ع) به پیشانی کودکان خود به یاد طفل 6 ماهه صحرای کربلا ، عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دادند.

مادران با حضور در این مراسم معنوی، کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی اصغر(ع) روی دستان خود گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گریستند.

گفتنی است که در ده شب اول محرم مراسم های مختلفی در بندرماهشهر، شهرک بعثت و شهر چمران با همکاری و پشتیبانی شرکت عملیات غیرصنعتی برگزار می شود.

 

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۷۴۵
کد خبر : ۱۵,۴۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید