عملکرد موفق ایستگاه دفع آب های سطحی شهر چمران با وجود مشکلات و محدودیت ها+تصاویر

عملکرد موفق ایستگاه دفع آب های سطحی شهر چمران با وجود مشکلات و محدودیت ها+تصاویر
شهرک بعثت به واسطه تلاش های شبانه روزی صورت گرفته در ایستگاه دفع آب های سطحی که به ایستگاه سیل شکن معروف است، در مقایسه با سایر مناطق شهرستان و استان با کمترین مشکل آب گرفتگی معابر مواجه می شود

با آغاز روزهای بارانی در پاییز، در کنار همه زیبایی ها و حیاتی که دوباره به زمین بخشیده می شود، دغدغه ای جدی برای شهروندان به خصوص در استان خوزستان ایجاد می شود و آن هم آب گرفتگی خیابان ها و معابر است.

تقریبا اکثر شهرها از معضل آب گرفتگی در امان نیستند و عکس و فیلم هایی که از نقاط مختلف منتشر می شود گویای همین موضوع است.

اما شهرک بعثت به واسطه تلاش های شبانه روزی صورت گرفته در ایستگاه دفع آب های سطحی که به ایستگاه سیل شکن معروف است، در مقایسه با سایر مناطق شهرستان و استان با کمترین مشکل آب گرفتگی معابر مواجه می شود و تلاش  نیروهای این ایستگاه در زمان بارش باران باعث شده شهرک بعثت و شهر چمران تا حد زیادی از این مشکل در امان باشند.

به همین بهانه با علی اکبر حیدری مدیر شهرک بعثت به گفت و گو نشستیم و از وی خواستیم درباره عملکرد ایستگاه دفع آب های سطحی بیشتر توضیح دهد.

حیدری در این رابطه اظهار کرد: این ایستگاه نسبت به جمع آوری آب های سطحی حاصل از شست و شو و بارندگی های شهر چمران و شهرک بعثت اقدام می کند که بعد از پمپاژ،به خارج از ایستگاه منتقل می شود.

وی افزود: این ایستگاه عمری 40 ساله دارد و در حال حاضر 5 الکترو پمپ با ظرفیت 3600 متر مکعب در ساعت  با قدرت 110 کیلووات و قطر آب دهی 24 اینچ در آن فعال است.

مدیر شهرک بعثت درباره موانع کار این ایستگاه گفت: در سال های اخیر به دلیل فرسودگی شبکه فاضلاب در شهرچمران ایستگاه سیل شکن که باید تنها آب های  حاصل از باران را دفع کند، فاضلاب شهر چمران را نیز دفع می کند که این موضوع علاوه بر کُند کردن روند دفع آب های سطحی، باعث خوردگی و فرسودگی سیستم های ایستگاه دفع آب های سطحی نیز شده است.

حیدری درباره محل خروجی آب ایستگاه سیل شکن نیز گفت: آب و فاضلاب جمع آوری شده باید وارد مجرای سیستم دفع فاضلاب شود ولی این آب ها وارد زمین های اطراف چمران می شوند که موجب رویش نیزار شده و در این خصوص از طریق شهرداری چمران پیگیری هایی انجام داده ایم که امیدواریم با همت دوستان چاره ای برای آن اندیشیده شود.

وی با اشاره به خطرات احتمالی در صورت عدم ایجاد راه خروجی برای آب های جمع آوری شده خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر با توجه به جاده سازی ها، وسعت محل خروجی آب از ایستگاه سیل شکن  کاهش یافته، راه های خروجی این آب به زمین های اطراف بسته شده و تبخیر آب نیز به حدی نبوده که سطح آب را کاهش دهد و در نتیجه  در بارندگی های اخیر تجمع آب در نیزار باعث برگشت آب به تلمبه خانه می شود و برای ایستگاه سیل شکن خطر ایجاد کرده است.

مدیر شهرک در پایان گفت: با وجود این خطرات و محدودیت ها تلاش شده است که به هر صورت ممکن کار دفع آب های سطحی در مواقع بارندگی به خوبی انجام شود و با وجود اینکه این کار در حوزه وظایف مدیریت شهرک بعثت نیست، ولی برای آنکه ساکنین با کمترین مشکل در مواقع بارندگی مواجه شوند، با نظر مساعد مدیریت شرکت عملیات غیرصنعتی در جهت رفاه ساکنین عزیز بعثت و چمران نیروهای خودمان را از محل ایستگاه خارج نکرده ایم. , جا دارد از همکاران تلاشگرم در ایستگاه دفع آبهای سطحی که بصورت شبانه روزی و گمنام در گرمای طاقت فرسا و زیر بارانهای سیل آسا خدمات رسانی می کنند تشکر نمایم.

۱۶ آبان ۱۳۹۷ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۶۹۸
کد خبر : ۱۸,۵۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید