برگزاری مانور ایمنی و آتش نشانی در واحد سوختگیری فرودگاه بندرماهشهر+تصاویر

برگزاری مانور ایمنی و آتش نشانی در واحد سوختگیری فرودگاه بندرماهشهر+تصاویر
مانور طرح ایمنی و آتش نشانی در واحد سوختگیری فرودگاه بندرماهشهر با حضور پرسنل آتش نشانی، حراست و واحد سوخت گیری فرودگاه در راستای هماهنگی و آزمایش تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی و تعامل با واحدهای امدادرسان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی مانور طرح ایمنی و آتش نشانی در واحد سوختگیری فرودگاه بندرماهشهر با حضور پرسنل آتش نشانی، حراست و واحد سوخت گیری فرودگاه در راستای هماهنگی و آزمایش تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی و تعامل با واحدهای امدادرسان اجرا شد.

عبدالعباس علیویان رئیس واحد HSE شرکت عملیات غیرصنعتی درباره اهمیت برگزاری این مانور اظهار کرد: واحد سوخت رسانی به دلیل ماهیت کاری و مواد موجود در مخازن، دارای خطرات بالقوه ای است و به همین دلیل نیاز به یک برنامه و نقشه مشخص برای مقابله با هرگونه حادثه ای احساس می شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی  واحد سوخت گیری فرودگاه بندرماهشهر مانور طرح اضطراری سوختگیری  با حضور پرسنل قسمت های مختلف فرودگاه اجرا شد  که اگر به هر دلیل حادثه ای ایجاد شود، نیروهای حاضر در محل بتوانند در آن شرایط واکنش مناسبی نشان دهند و از ایجاد خسارت سنگین جلوگیری شود.

کیمیا فر مسئول واحد سوختگیری فرودگاه بندرماهشهر با تشکر از همکاری سایر قسمت ها در برگزاری این مانور گفت: این مانور برای اولین بار در فرودگاه ماهشهر به اجرا گذاشته شد و هدف از آن مقابله با وضعیت اضطراری در واحد سوختگیری ، جلوگیری از سرایت حادثه ، انتقال افراد سوخت‌ رسان به منطقه امن ، ایجاد هماهنگی بین ارگان‌ها ، ارائه خدمات سوخت‌رسانی بدون وقفه  و از همه مهمتر اطمینان از اثر بخشی آموزش‌های دوره ای کارکنان واحد سوخت گیری بوده است.


وی افزود: خوشبختانه تجهیزات و خودرو های آتش نشانی فرودگاه ماهشهر به روز هستند و در این مانور مشخص شد که در صورت بروز حادثه با وجود این وسایل در کنار توانمندی پرسنل، مقابله ای  برنامه ریزی شده و سریع انجام خواهد شد.

گفتنی است که در ابتدای این مانور، جهت اعلام حریق و اطلاع‌ رسانی همگانی آژیر خطر به صدا درآمد که کارکنان حاضر در محل پس از اطلاع از بروز حادثه، مطابق شرح وظیفه تعریف شده در زمان بحران به انجام وظیفه پرداخته و سایر حاضران در تاسیسات نیز در مکان مورد نظر حاضر می‌شوند که در صورت صلاحدید فرمانده عملیات، اقدام مناسبی انجام شود.


۲۰ آبان ۱۳۹۷ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۸۳۷
کد خبر : ۱۸,۵۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید