با حضور مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین؛

جلسه قدردانی از عوامل دست اندرکار انتقال هواپیمای حادثه دیده در فرودگاه بندرماهشهر برگزار شد

جلسه قدردانی از عوامل دست اندرکار انتقال هواپیمای حادثه دیده در فرودگاه بندرماهشهر برگزار شد
جلسه قدردانی از عوامل دست اندرکار انتقال هواپیمای حادثه دیده در فرودگاه ماهشهر به درخواست شرکت هواپیمایی کاسپین و به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی جلسه قدردانی از عوامل دست اندرکار انتقال هواپیمای حادثه دیده در فرودگاه ماهشهر به درخواست شرکت هواپیمایی کاسپین و به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

 

در این جلسه مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین، مدیران عامل شرکت عملیات غیرصنعتی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت خوارزمی، شهردار و معاون فرماندار بندرماهشهر به همراه تعدادی از مدیران و مسئولین صنعتی و شهری حاضر بودند.

آتش زمزم مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی به عنوان سخنران ابتدایی این جلسه با تقدیر از عوامل حاضر در صحنه حادثه گفت:خوشبختانه تمام مجموعه های شهری و صنعتی بنا به نیاز به سرعت در صحنه حادثه حاضر شدند و این موضوع تاثیر بسزایی در تسریع روند انتقال هواپیما داشته است.

وی افزود: باید شاکر خداوند باشیم که این حادثه بدون کوچکترین مصدومیتی برای مسافران و عوامل حاضر درصحنه خاتمه پیدا کرد و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده خواهد شد دیگر شاهد اتفاقاتی در این سطح هم نباشیم.

آتش زمزم در پایان ضمن تشکر مجدد از تمامی عوامل درگیر این موفقیت، تاکید کرد: هدف ما از عقد قرارداد با هواپیمایی کاسپین، بالا بردن سطح کیفی پروازهای فرودگاه ماهشهر بود چرا که این شرکت هواپیمایی از هر نظر مورد تایید کارشناسان است.

شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز سرعت عمل در انجام عملیات انتقال هواپیما را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت:این اقدام و جوانب آن به منظور تدوین نظام نامه شرایط اضطراری باید مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد .

همچنین محمدی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین با اشاره به بخشی از تاریخچه فعالیت این شرکت اظهار کرد: شرکت کاسپین در لیست تحریم های آمریکا قرار دارد ولی با این وجود 90 درصد ناوگان هوایی آن فعال است و نکته ای که باید مدنظر قرار بگیرد این است که هیچ هواپیمایی پرواز نمی کند مگر اینکه تمام استانداردهای ایمنی را داشته باشد تا بدون ریسک پروازش انجام شود.

وی افزود: اگر چه در این حادثه متحمل خسارت سنگینی شده ایم اما بسیار خرسندیم که کوچکترین حادثه انسانی رخ نداد و البته در این میان نباید از کار بسیار دقیق و سنگینی که   در انتقال هواپیما انجام شد غافل شویم و معتقدیم این اقدام کاملا حرفه ای انجام شده است.

در پایان این نشست رضایی فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ابلاغ پیام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر قدردانی از عوامل انجام عملیات انتقال هواپیما به فرودگاه گفت: تمام ابعاد این حادثه در دست بررسی قرار گرفته است و به محض تکمیل تحقیقات نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی شرایط هواپیمایی را بسیار ویژه دانست و خاطر نشان کرد: ممکن است در سراسر دنیا اتفاقات زیادی رخ دهد اما حادثه هوایی حتی در ابعاد کوچک مورد توجه همه قرار می گیرد که به همین دلیل به هر میزان که مدیریت بحران در منطقه قوی تر باشد، عوارض این حوادث کمتر خواهد شد.

گفتنی است که در بخش هایی از این نشست حسینی رئیس فرودگاه بندرماهشهر و زرگر فرمانده صحنه حادثه به بیان بخشی از جزئیات عملیات انتقال هواپیما پرداختند.

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۲۰:۳۶
تعداد بازدید : ۸۲۴
کد خبر : ۱۸,۶۹۲
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید