جشن سالگرد آغاز امامت امام زمان (عج)

جشن سالگرد آغاز امامت امام زمان (عج)
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم در جشن سالگرد آغاز امامت امام زمان (عج): تحقق جامعه مهدوی از طرفی نیازمند تلاش شبانه روزی جهت مبارزه با آسیبهای وارد شده به مهدویت و تدوین برنامه در تمام زمینه ها، آمادگی برای تشکیل حکومت عدل و شناخت و معرفت نسبت به امام از طرف دیگر است.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم در جشن سالگرد آغاز امامت امام زمان (عج): تحقق جامعه مهدوی از طرفی نیازمند تلاش شبانه روزی جهت مبارزه با آسیبهای وارد شده به مهدویت و تدوین برنامه در تمام زمینه ها، آمادگی برای تشکیل حکومت عدل و شناخت و معرفت نسبت به امام از طرف دیگر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، جشن سالگرد آغاز امامت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، پنجشنبه پس از نماز مغرب و عشا با حضور نمازگزاران مسجد علی ابن ابی طالب علیه السلام مجموعه هزار واحدی برگزار شد.

حجه الاسلام عبداللهی، در این مراسم طی سخنانی، با اشاره به برخی آیات قرآن که در مورد امام زمان (عج)، حکومت و ویژگیهای حکومت ایشان آمده است، گفت: تمام دینهای ابراهیمی و غیر ابراهیمی یک منجی را از جانب خود معرفی کرده اند؛ ولی دین مبین اسلام، علاوه بر معرفی منجی، برنامه های او را هم متذکر می شود؛ یعنی یک منجی کامل با برنامه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد آمد و حکومت واحد جهانی تشکیل خواهد داد.

وی در ادامه به بیان شاخصه های حکومت حضرت مهدی (عج) در ابعاد گوناگون پرداخت و خاطر نشان کرد: عدم وجود فقیر، شاخصه بیان شده در سلامت برنامه اقتصاد مهدوی است، آنچنان که زکات دهندگان در پیدا کردن فقیری که زکات خود را به او بپردازند با مشکل مواجه می شوند؛ چون مردم در آن حکومت مقدس هم به غنای مادی و ظاهری و هم به غنای درونی و تفکری خواهند رسید.
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم، همچنین به مصادیق علمی و فرهنگی جامعه مهدوی اشاره کرد و قضاوت زنان براساس کتاب خدا و سنت پیغمبر آنهم در خانه های خود، را مصداقی فرهنگی دانست که فقط در سیطره ی حکومت مهدی (عج) امکان پذیر است.

وی مسافرت یک زن از غرب عالم به شرق آن بدون اینکه کسی متعرض او شود را به عنوان شاخص امنیت حکومت مهدوی مطرح کرد و افزود: در حکومت مهدوی ترس از تروریست و راه زن و قتل و غارت و امثالهم در دل مردم وجود نخواهد داشت.

حجه الاسلام عبدالهی با ذکر این مقدمات تاکید کرد: امروزه آسیبهایی در دین و در مهدویت پیدا شده است و اگر قرار است به جامعه مهدوی برسیم باید با این آسیبها مقابله کنیم و آنها را کنار بزنیم.

تفاسیر غلط از شیوه ی انتظار مهدوی و شرایط آن، پدید آمدن مدعیان دروغین و فرقه های ضاله، آسیبهای مرتبط با نشانه های ظهور، عدم شناخت امام توسط منتظران حضرت و معرفی حضرت به عنوان فردی خونریز توسط دشمنان، بخشی از آسیبهایی است که امروزه در خصوص مباحث مهدویت گسترش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان بیشتر از ما حضرت مهدی (عج) را شناخته و باور کرده اند و لذا با تبلیغات، تهیه فیلم، نوشتن کتاب، تشکیل اتاقهای فکر و هر عملی که ممکن بوده، در جهت تغییر اذهان جهانیان نسبت به ایشان بسیار فعال بوده اند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم، نارضایتی از وضعیت موجود، امید به آینده، تدوین برنامه در تمام زمینه ها، آمادگی برای تشکیل حکومت عدل با تلاش شبانه روزی و شناخت و معرفت نسبت به امام را از ویژگیهای منتظران واقعی برشمرد و در پایان سخنان خود تاکید کرد: سعی کنید بصیرت و معرفت در دین کسب کنید و شناخت امام و شناختن ایشان به دیگران از بهترین کارهاست.

در این مراسم مداحان اهل بیت زینت بخش مجلس امام زمان (عج) بودند و همچنین ضمن اعلام برندگان مسابقه حفظ خطبه شقشقیه نهج البلاغه که توسط ستاد احیای غدیر خم شهرک چمران برگزار شده بود، بین آنها قرعه کشی به عمل آمد و خانم دریایی به عنوان برنده منتخب، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات را دریافت کرد.

۱۳ دی ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۹۴۹
کد خبر : ۳,۰۹۰
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید