شرایط برای حضور افراد با هر پایه قرآنی در مسابقات قرآن فراهم شد

شرایط برای حضور افراد با هر پایه قرآنی در مسابقات قرآن فراهم شد
با تغییرات جدیدی که در آیین نامه سومین دوره مسابقات قرآن شرکتهای پتروشیمی ماهشهر اعمال شده، فضا برای ورود افراد بیشتری مهیاست و هر کسی با هر سطح توانایی و هر پایه‌ی علوم قرآنی اعتماد به نفس حضور در مسابقات را خواهد داشت.

با تغییرات جدیدی که در آیین نامه سومین دوره مسابقات قرآن شرکتهای پتروشیمی ماهشهر اعمال شده، فضا برای ورود افراد بیشتری مهیاست و هر کسی با هر سطح توانایی و هر پایه‌ی علوم قرآنی اعتماد به نفس حضور در مسابقات را خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، آیین نامه جدید سومین دوره مسابقات علوم قرآنی شرکتهای پتروشیمی مستقر در بندرماهشهر ابلاغ شد.

پیش از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن کریم صنایع پتروشیمی ماهشهر، جلسه هم اندیشی روسای روابط عمومی و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج شرکتهای پتروشیمی جهت ابلاغ آیین نامه جدید مسابقات به میزبانی شرکت عملیات غیر صنعتی برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر مسئولین روابط عمومی و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج، مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج صنایع پتروشیمی ماهشهر، امور فرهنگی شرکت عملیات غیر صنعتی و دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآن نیز حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی اظهار امیدواری کرد تا با انجام اقدامات جدی و اثرگذار فرهنگی در سطح منطقه، شاهد تشکیل یک اجتماع بانشاط قرآنی باشیم.

عبدالرضا غلامی در خصوص تغییر آیین نامه مسابقات گفت: با تغییرات جدیدی که در آیین نامه مسابقات این دوره اعمال شده، فضا برای ورود افراد بیشتر مهیاست و هر کسی با هر سطح توانایی و هر پایه‌ی علوم قرآنی اعتماد به نفس حضور در مسابقات را خواهد داشت.

وی با ذکر خاطره ای از آثار مثبت قرآن در جریان تحول فردی که از روخوانی آغاز کرده و روزی نماینده قرای استان خوزستان در مجمع قرای کشور شده بود به نقل از معصوم گفت: قرآن عزتی است که یاران آن هرگز شکست نمی‌خورند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی تاکید کرد: ما در این مسابقات به دنبال قهرمان پروری نیستیم، بلکه دنبال همگانی شدن نهضت قرآنی هستیم؛ لذا بایستی با فضاسازی و برنامه‌های متنوع، کارکنان و خانواده  آنها را به حضور در فعالیتهای قرآنی تشویق کرد.
وی با ناکافی دانستن برگزاری مسابقه قرآن تشریح کرد: مسابقات قرآن بایستی شروع و یا پایان یک حرکت قرآنی باشد و آموزش و فعالیتهای مختلف قرآنی بایستی به صورت پیوسته، مردمی و پرشور پیگیری شود.

در بخش دیگری از جلسه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج صنایع پتروشیمی ماهشهر که رئیس کانون قرآن و انتظار شرکت عملیات غیرصنعتی نیز است، با اعلام آمار شرکت کنندگان در مسابقات گفت:  اکنون 202 نفر از 10 شرکت منطقه در این مسابقات شرکت کرده اند که از این تعداد  79 نفر زن و 125 نفر مرد هستند؛ و همچنین از این تعداد، 47 نفر در رشته قرائت، 22 نفر اذان، 13 نفر حفظ و 111 نفر در رشته مفاهیم و نهج البلاغه به رقابت خواهند پرداخت.

محمودی شاد اعلام کرد: تاکنون شرکتهای شهید تندگویان، بوعلی سینا، عملیات غیر صنعتی، ره آوران فنون، امیرکبیر، سازمان منطقه ویژه، کارون، بندرامام، شیمی بافت و فارابی اسامی را به دبیرخانه اعلام کرده اند.

در این جلسه، حضار که آیین نامه جدید مسابقات در اختیار آنها قرار داده شده بود، ضمن هم اندیشی و تبادل نظر، پیشنهادات خود را به دبیرخانه مسابقات ارائه کردند.

پیش از این قرار بود که مسابقات در 6 بهمن انجام شود ولی با توجه به تخصصی بودن دوره‌های قبلی این رقابتها، با نظر کارشناسان علوم قرآنی و خبرگان این حوزه آیین نامه مسابقات تغییر کرد تا طیف وسیعی از کارکنان و همسران آنها بتوانند در رقابتهای قرآنی شرکت کنند.

مسابقات مقدماتی توسط پایگاههای مقاومت بسیج شرکتهای پتروشیمی در درون شرکتها برگزار و تا 20 بهمن ماه پایان می‌یابد و مسابقات نهایی در تاریخ 26 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

۷ بهمن ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۳۲۲
کد خبر : ۳,۰۹۵
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید