سمینار خودآگاهی در خانواده توسط شرکت عملیات غیر صنعتی برگزار شد

سمینار خودآگاهی در خانواده توسط شرکت عملیات غیر صنعتی برگزار شد
دکتر فردوسی در سمینار خودآگاهی در خانواده گفت: آگاهی از نقش خود در خانواده یکی از وظایف هر عضو خانواده است که منجر به تنظیم روابط و کاهش و پیشگیری از بسیاری مسائل خواهد شد.

دکتر فردوسی در سمینار خودآگاهی در خانواده گفت: آگاهی از نقش خود در خانواده یکی از وظایف هر عضو خانواده است که منجر به تنظیم روابط و کاهش و پیشگیری از بسیاری مسائل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، سمینار خودآگاهی در خانواده، به عنوان اولین سمینار روانشناسی این شرکت در سال جدید و اولین دوره از سلسله برنامه های آموزشی خانواده، زندگی زناشویی و تربیت کودک توسط دکتر فردوسی در دو محل ماهشهر و شهرک بعثت برگزار شد.
براساس این گزارش، امور فرهنگی شرکت عملیات غیر صنعتی برای برگزاری سمینارهای علمی-آموزشی 2 رویکرد را در نظر دارد؛ اول انسجام و پیوستگی برنامه هاست و در واقع نقطه شروع و پایان سیر برنامه ها مشخص باشد. لذا موضوعات کلان خانواده، زندگی زناشویی و تربیت کودک بسته های تعریف شده ای هستند که در سال 94 به آن پرداخته خواهد شد.

اولین سمینار از موضوع خانواده به خودآگاهی در خانواده اختصاص یافته است و سمینارهای بعدی در این موضوع، همدلی در خانواده، تنظیم هیجانات و ارتباطات موثر و مدیریت احساسات منفی و بروز احساسات مثبت خواهند بود.

تشکیل کارگاه آموزشی همراه با سمینارهای روانشناسی، دومین رویکرد شرکت عملیات غیر صنعتی برای ساماندهی به این سمینارها است و براساس تفاهم نامه بین این شرکت با دانشگاه شهید بهشتی تهران، اساتید و مدرسان دکتری و فوق دکترای این دانشگاه این سمینارها را برگزار می کنند.

دکتر سیما فردوسی، روانشناس و استادیار گروه روان‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی تهران در این سمینار به تبیین اهمیت خودآگاهی اعضا و نقش هرکدام از آنها در خانواده پرداخت و گفت: آگاهی از نقش خود در خانواده یکی از وظایف هر عضو خانواده است که منجر به تنظیم روابط و کاهش و پیشگیری از بسیاری مسائل خواهد شد.

وی آگاهی به مهارت رویارویی و حل مساله، آگاهی به پیشینه و سوابق عاطفی اعضای خانواده، آگاهی به احساسات و نیازهای خود و دیگران و آگاهی به تفاوتهای فردی را در زمره آگاهی های لازم افراد برشمرد و افزود: امروزه خوشبختانه در جامعه ی ما سطح آگاهی خانواده ها در رابطه با تشخیص حالات خودشان و دیگری در خانواده خوب است.

دکتر فردوسی، تاکید کرد که فرد باید شخصا سلامت روان را به خودش برگرداند و در ادامه اظهار داشت: آگاهی از نقاط ضعف و قوت خودمان می تواند در زمینه شناخت مسائل و تامین سلامت روانی ما نقش موثری ایفا کند.

وی سپس به ارائه ی یک تکنیک برای شناخت خود پرداخت و گفت: یکی از راههایی که می تواند توسط آن ویژگیهای مثبت و منفی خود را بشناسیم، پرسش از یکی از نزدیکان ماست. این روش بایستی در یک فضای صمیمی و با حسن نیت انجام شود و بایستی نکاتی که با توجه کامل و ذکر مثالهای ایشان بدست آمده یادداشت شوند.

استادیار گروه روان‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: وقتی انسان از خودش رضایت پیدا کند و از اطرافیان تایید دریافت کند، اعتماد به نفس او بالا می رود و تحقیر و خرده گیری نسبت به اعضای خانواده و فرزندان اعتماد به نفس آنها را به شدت پایین می آورد.

وی سپس به تشریح علت اضطراب دانش آموزان و کنکوری ها پرداخت و خاطر نشان کرد: بالابردن سرعت عمل، دانستن اینکه سوالات کنکور از همان کتابهای درسی است، بالابردن توکل به خدا و دوری از سخنان اضطراب آمیز دیگران، اضطراب امتحاناتی چون کنکور را به شدت پایین می آورد و باعث قبولی و بالارفتن اعتماد به نفس فرزاندان می شود.

دکتر فردوسی در پایان سخنان خود، به سوالات شرکت کنندگان در موضوعات مختلف پاسخ داد.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۳۴۷
کد خبر : ۵,۱۰۳
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید