جشن روز کارگرو روز معلم در شرکت عملیات غیر صنعتی برگزار شد.

جشن روز کارگرو روز معلم در شرکت عملیات غیر صنعتی برگزار شد.
بمناسبت فرا رسیدن دوازده اردیبهشت ماه ، مراسم گرامیداشت روز کارگر و روز معلم در شرکت عملیات غیر صنعتی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی ، بمناسبت  فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر و همچنین روز معلم ، مراسم جشن باشکوهی در روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در سالن سینما میلاد نور برگزار گردید.

در این جشن که با حضور دکتر صفایی مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان ، دکتر قمر فرماندار بندر ماهشهر ، مهندس بالینی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ، مهندس قنبری رئیس سازمان فنی و حرفه ای ، اعضای شورای شهر چمران و بندر ماهشهر ، مدیرعامل و هیات رئیسه شرکت عملیات غیر صنعتی ، کارگران زحمت کش این شرکت برگزار شد ، عبدالرضا غلامی مدیرعامل شرکت ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارگران زحمتکش این شرکت و تبریک روز جهانی کار و کارگر بیان داشت : بی شک موفقیت ها و دستاوردهای شرکت عملیات غیر صنعتی مرهون تلاشهای کارگران زحمت کش است که جای تقدیر و تشکر دارد و جامعه ای که برای کارو کارگر ارزش و اعتبار قائل شود جامعه ای توسعه یافته است. وی افزود : چرخه اقتصاد کشور بدست توانمند کارگران می چرخد و تمامی خدماتی که این شرکت ارائه می دهد به واسطه حضور و زحمات این عزیزان می باشد که بصورت شبانه روزی و در تمامی فصول سال خدمت رسانی می کنند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی خاطر نشان کرد : این شرکت در دوسال اخیر با اجرا کردن طرح مشارکتی با بخش خصوصی در زمینه های مختلف توانسته گام بزرگی در جذب نیروهای بومی با همکاری ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان و همچنین اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بردارد که الحمدالله با عملکرد خوب کارگران ثابت شده است که بندر ماهشهر از نیروهای توانمندی برخوردار است.

در ادامه دکتر صفایی مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان ، از تدوین آئین نامه افزایش امنیت شغلی کارگران خبر داد و گفت :با تدوین این آئین نامه امید است بخش زیادی از مشکلات کارگران در استان جهت فراهم نمودن آسایش و رفاه آنان رفع شود.

هوشمند صفایی ، ضمن تبریک روز جهانی کارگر و هفته معلم به تکریم جامعه کارگری و تلاش در مسیر فراهم نمودن آسایش و رفاه آنان تآکید نمود و گفت :نام گذاری سال ۹۵ تحت عنوان اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )  اقدامی بسیار شایسته ،به جا و مورد نیاز جامعه می باشد که تصدیق این موضوع می باشد که همواره باید در راستای توسعه و سازندگی کشور قدم برداریم واین مهم میسر نمی شود مگر با مدیریت بهینه منابع غنی اقتصادی کشور و همچنین منابع نیروی انسانی که جزء لاینفک اقتصاد کشور می باشند،از این رو بایستی در جهت برنامه جامع دولت در مسیر اقتصادی ،با توجه ویژه به قشر کارگری و بهره مناسب از منابع غنی و خدادادی استان با یاری یکدیگر در کاهش نرخ بیکاری استان تلاش نماییم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:یکی از جدی ترین مشکلات جامعه که بیکاری را بیش از پیش موجب می شود ،نبود آموزش های مهارتی مورد نیاز بازار کار می باشد به گونه ای که در حال حاظر ۷۰درصد از بیکاران جامعه فاقد مهارت بوده و بی جواب ماندن ۱۰هزار فرصت شغلی گواه بر این موضوع می باشد.بنابراین بایستی با همکاری دو جانبه میان مسولین آموزشی و صنعتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای ارائه نیروی کار ماهر و آموزش دیده مناسب بازار کار تلاش نماییم.

دکتر صفایی در پایان به ضرورت آسیب شناسی کسب و کارهای کوچک در استان تآکید نمود و اظهار کرد :از دیگر برنامه های کوتاه مدت استان خوزستان در این زمینه فعال سازی شهرک های صنعتی و رسیدگی به مشکلات صنایع کوچک که از موارد بسیار مناسب جهت کاهش بیکاری در جامعه هستند می باشد و با توجه به اینکه کشور در حال گذار از شرایط بحران اقتصادی می باشد برای دستیابی به توسعه کشور مستلزم تلاش و کوشش جدی تمام اقشار جامعه از قبیل مدیران ارشد،کارفرمایان و کارگران می باشد.

مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به نرخ ۵/۱۰ درصدی بیکاری در استان خوزستان طبق آخرین آمار سالانه مستند کشور گفت:با توجه به وجود منابع بسیار غنی استان و ابلاغ طرح ملی اشتغال زایی با نام “حرکت” از سوی شورای عالی اقتصاد کشور و همچنین فعال سازی نیروی انسانی با توجه به پروژ های مختلف انجام شده در سطح استان می توان به کاهش نرخ بیکاری در استان امیدواربود.

وی در ادامه از تدوین آئین نامه افزایش امنیت شغلی کارگران در روز جهانی کارگر خبر داد و تصریح نمود:با تدوین این آئین نامه و ابلاغ آن به استان مسلما امنیت شغلی بیشتری برای کارگران فراهم خواهد شد و نگرانی آنان از آینده شغلی خود کاهش خواهد یافت.

پس از سخنرانی دکتر صفایی ، گروه موسیقی بندری شباهنگ بندر به اجرای برنامه پرداخت و پس از آن دکتر قمر فرماندار بندر ماهشهر در جایگاه حاضر شد و بیان کرد : تمامی زیر ساخت های اشتغال زایی در شهرستان برای کاهش بیکاری مهیاست .

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر ضمن تبریک روز گرانقدر کارگر و معلم و خوشامدگویی به حضار و مهمانان ویژه به اهمیت بخشی از مقام کارگر در جامعه و توجه به اثرگذاری آنان درسازمان تآکید نمود وخاطرنشان کرد:کارگران از اثر گذارترین افراد در هر سازمان می باشند وبه واسطه اشراف آنان به مسائل مختلف سازمان برای رسیدن به هدف هر سازمان موثرترین افراد می باشند لذا با در پیش گرفتن شیوه نوین مدیریتی و توجه به بخش عملیات سازمان می توان شاهد تحول واثربخشی فعالیت های آن بود.

وی افزود :بایستی برای افزایش کارایی فعالیت های هر سازمان توجه ویژه ای به این قشر زحمتکش شود و فداکاری های این افراد مورد احترام واقع شود و رضایت آنان را که سرمایه هر جامعه می باشند کسب نماییم.

نماینده عالی دولت در شهرستان ماهشهر در پایان از فعالیت های عام المنفعه شرکت عملیات غیر صنعتی و صنایع پتروشیمی قدردانی نمود و اظهار کرد:شهرستان ماهشهر از ظرفیت های بسیار غنی برخوردار است ولی وجود شرکت عمیات غیر صنعتی و صنایع پتروشیمی تآثیر بسزایی در مدیریت بهینه این منابع و ظرفیت ها داشته و خوشبختانه در مسیر اشتغال زایی و توسعه شهرستان گام های بزرگی برداشته شده است.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر از شناسایی ۲۴ طرح بزرگ اشتغال زایی در شهرستان خبر داد و گفت :شهرستان ماهشهر همگام با سیاست های استان و تدابیر بجا استاندار محترم توانسته با همکاری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و کمیته سرمایه گذاری فضا سازی مناسبی جهت ورود سرمایه گذاران مهیا نموده و ۲۴طرح بزرگ اشتغال زایی را در بخش های مختلف شناسایی نماید.

در ادامه از کارگران شاخص شرکت عملیات غیر صنعتی در سال 1394 و اساتید این شرکت با اهداء لوح و هدیه تقدیر بعمل آمد.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۵۹۵
کد خبر : ۵,۲۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید